محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات زاگرب گفت: ما در این مسابقه به سه مدال طلا رسیدیم و حضور کشتی‌گیران دستاورد خوبی برای ما شد به این خاطر که به برخی نقاط قوت و ضعف خودمان پی بردیم. این مسابقات تا حدودی به ما نقشه راه […]

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات زاگرب گفت: ما در این مسابقه به سه مدال طلا رسیدیم و حضور کشتی‌گیران دستاورد خوبی برای ما شد به این خاطر که به برخی نقاط قوت و ضعف خودمان پی بردیم. این مسابقات تا حدودی به ما نقشه راه را نشان داد، برخی کشتی‌گیران خیلی خوب ظاهر شدند و برخی دور از انتظار کشتی گرفتند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر عدم حضور عموزاد در مرحله فینال به دلیل باخت ابراهیم زاده گفت: زمانی که عموزاد کشتی گرفت، من سر کشتی او نبودم. در جریان کشتی ضربه محکمی به گردن و سر عموزاد وارد شد به طوری که اصلاً نمی‌توانست گردنش را تکان بدهد و به همین خاطر تصمیم گرفته شد که در فینال شرکت نکند. رحمان یکی از سرمایه‌های کشتی ایران است و با توجه به پیش رو بودن المپیک ما نباید ریسک می‌کردیم.

وی افزود: اگر آسیب رحمان جدی می‌شد کار برای ما سخت‌تر می‌شد. به همین خاطر رحمان آنجا تحت مراقب پزشک قرار گرفت و آتل برای او بستیم. روز گذشته هم بلافاصله بعد از بازگشت به ایران ام آر آی گرفت تا خدای نکرده اتفاق بدی رخ نداده باشد. همه هدف ما این است که رحمان را برای المپیک حفظ کنیم.

کاوه در مورد عملکرد ضعیف یونس امامی و اعزام او به این مسابقات با توجه به عدم آمادگی‌اش اظهارداشت: طبق چرخه انتخابی که نوشته شد یونس امامی در مسابقات قهرمانی کشور روی تشک نرفت و باید در این مسابقات با ابوذری که در قهرمانی کشور در جایگاه نخست قرار گرفت باید رقابت می‌کرد تا تکلیف قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک را مشخص می‌کردیم. به همین خاطر طبق چرخه انتخابی یونس در این مسابقات شرکت کرد اما آمادگی لازم را نداشت. او باید بیشتر کار کند تا شرایط بهتری پیدا کند.

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد کامران قاسم‌پور عنوان کرد: یکی از اهداف کادر فنی این است که ما در اوزان مختلف کشتی‌گیرانی داشته باشیم که به عنوان رقیب با کشتی‌گیر اول آن وزن رقابت کند تا حاشیه امنیت را از نفر اول دور کنیم. این اتفاق باعث می‌شود کشتی‌گیر برای هر مسابقه‌ای تلاش کند تا نتیجه کسب کند. در وزن ۹۷ کیلوگرم هم شرایط به همین صورت بود. یک رقابت داخلی بین مدعیان این وزن به وجود آمد. کامران با توجه به یک سال و نیم مصدومیتی که داشت، به نظرم باز هم خوب کار کند و کشتی‌های قابل قبولی گرفت.

وی گفت: آذرپیرا هم بسیار خوب ظاهر شد و موفق به شکست اسنایدر شد. ما باید این رقابت را حفظ کنیم تا بهترین نفر برای مسابقات پیش رو اعزام شود. در وزن ۹۷ کیلوگرم با توجه به اینکه کشتی آزاد هنوز موفق به کسب سهمیه نشده است؛ یک نفر باید در مسابقات آسیایی کشتی بگیرد و یک نفر دیگر باید در مسابقات گزینشی المپیک به میدان برود. این موضوع هم در تمرینات مشخص می‌شود که عملکرد هر دو کشتی‌گیر را زیر نظر خواهیم گرفت.

کاوه در مورد شرایط کامران قاسم‌پور و پیش‌بینی‌اش از کسب سهمیه المپیک گفت: ما خیلی امیدوار هستیم در وزن ۹۷ کیلوگرم بتوانیم سهمیه کسب کنیم و هر نفری که موفق به سهمیه شود برای ما فرقی نمی‌کند. کامران با وجود اینکه دچار مصدومیت شد اما خیلی تلاش می‌کند و همین موضوع برای ما ارزش دارد. مهم این است که کشتی آزاد در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شود و نماینده‌ای در المپیک داشته باشیم.

وی در مورد جدال امیرحسین زارع و امیررضا معصومی گفت: در سنگین وزن هر دو کشتی‌گیر ما عملکرد قابل قبولی داشتند، وجود امیررضا معصومی برای امیرحسین زارع یک نعمت است چرا که بین این دو رقابت تنگاتنگی با هم دارند و تلاش زیادی می‌کنند. امیرحسین زارع در این وزن به یک پختگی رسیده و خیلی منطقی کشتی گرفت و به فینال رسید. معصومی هم خیلی خوب کشتی گرفت و توانست نفر سوم جهان را شکست دهد، اما در مرحله فینال با وجود اینکه تلاش زیادی کرد اما از پس امیرحسین زارع برنیامد. زارع بسیار آماده‌تر و پخته‌تر کشتی گرفت. این برای ما اتفاق خوبی است. در وزنی که شانس اول کسب مدال طلا در المپیک را داریم، رقابت این دو کمک زیادی به ما می‌کند.

منبع: مـهر