به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛  چمران بهارلوئی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در دومین جلسه ی شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: قانون اساسی به نحوی همه مردم را در انتخابات شریک می داند همچنین به مردم اجازه داده است تا نمایندگانی در مجلس و غیره از بین خودشان انتخاب کنند تا نمایندگان […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛  چمران بهارلوئی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در دومین جلسه ی شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: قانون اساسی به نحوی همه مردم را در انتخابات شریک می داند همچنین به مردم اجازه داده است تا نمایندگانی در مجلس و غیره از بین خودشان انتخاب کنند تا نمایندگان منتخب در قالب موازین اسلامی و قانون اساسی به وظایف محوله رسیدگی کنند.

این مقام قضایی اظهار داشت: پروسه انتخابات از بدو امر تا انتهای ان یک حق الناس است، باید همه تلاش کنند تا این وظیفه بنحو احسن ضمن امانت داری به دست اهلش برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد ابراز کرد: تمام الفاظی که در انتخابات به کار برده می شود باید طبق قانون باشد و توهین و تخریب و .. نباید صورت بگیرد همچنین نوع نگاه به انتخابات باید نگاه شرعی باشد و به گونه‌ای عمل شود که هیچ حاشیه برای نظام ایجاد نشده و خوراکی برای رسانه‌های معاند این و خارجی فراهم نشود.

بهارلوئی خاطرنشان کرد: مطابق قانون ضابطین مربوطه ضمن جمع آوری مستندات وادله وصحت سنجی در فضای حقیقی یا مجازی تا اگر جرمی انجام شده جهت رسیدگی با تشکیل پرونده به مرجع قضایی ارسال و اعلام شود.

وی افزود: آگاهی رسانی به مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری برای جلوگیری از اقداماتی که در آینده منتهی به وقوع جرم و تخلف می‌شود از دیگر اقداماتی است که مورد تاکید است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اولویت اقدامات ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات استان توجه بر مقوله پیشگیری است و باید اعضای ستاد برای تحقق این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

منبع خبر: رکنـا