امارات در اولین بازی گروه C جام ملت‎‌های آسیا، برابر هنگ‌کنگ به پیروزی رسید تا شاگردان بنتوی پرتغالی، جام را با برد آغاز کنند. در ادامه جام ملت‌های آسیا در قطر، تیم‌های امارات و هنگ‌کنگ دو تیم همگروه ایران در گروه در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که امارات سه بر یک پیروز شد. […]

 امارات در اولین بازی گروه C جام ملت‎‌های آسیا، برابر هنگ‌کنگ به پیروزی رسید تا شاگردان بنتوی پرتغالی، جام را با برد آغاز کنند.

بُرد امارات مقابل هنگ‌کنگ در جدال حریفان ایران

در ادامه جام ملت‌های آسیا در قطر، تیم‌های امارات و هنگ‌کنگ دو تیم همگروه ایران در گروه در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که امارات سه بر یک پیروز شد.

در حالی محمد تقی الجعفری سنگاپور قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت که هنگ‌کنگ پس از ۵ دهه دوباره حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کرد و در سوی دیگر اماراتی‌ها هم با سرمربی مشهور پرتغالی‌شان یعنی پائولو بنتو به دنبال اعاده حیثیت بودند.

امارات بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۳۴ پس از برخورد توپ به دست بازیکنان هنگ‌کنگ، الجعفری پس از استفاده از کمک داور ویدئویی نقطه پنالتی را نشان داد تا الامیری پشت توپ قرار بگیرد و یک بر صفر امارات را جلو بیندازد. این نتیجه تا پایان نیمه باقی ماند تا نیمه نخست با برتری اماراتی‌ها به پایان برسد.

هنگ‌کنگ برای جبران گل‌خورده نیمه دوم را هجومی‌تر آغاز کرد و چان سیو کووان در دقیقه ۴۹ توانست سانتر ارسالی از جناح راست با یک ضربه نه چندان محکم تبدیل به گل کند تا هنگ‌کنگ و امارات یک بر یک مساوی شوند.

با این حال امارات خیلی زود توانست به بازی برگردد و دوباره پیش بیفتد. در دقیقه ۵۴ پس از دو بازیکن ضربات اماراتی‌ها را روی ریباند برگشت دادند، در نهایت زاید سلطان، توپ برگشتی را تبدیل به گل کرد تا امارات دو بر یک از هنگ‌کنگ پیش بیفتد.

در ادامه اما تلاش هنگ‌کنگ برای به تساوی کشاندن بازی به نتیجه نرسید و امارات در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم باز هم با صاحب یک ضربه پنالتی شد و این بار القسانی توپ را تبدیل به گل سوم این تیم کرد.

در دقیقه ۱۱ وقت‌های اضافه هنگ‌کنگ توسط اوبولدزور، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این گل پس از VAR توسط داور مردود اعلام شد.

در نهایت امارات با نتیجه ۳ بر یک مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید تا شاگردان بنتو جام را با برد آغاز کنند. هنگ‌کنگی‌ها که پس از سال‌ها به جام ملت‌ها آسیا بازگشته‌اند نیز شروع خوبی نداشتند.

در جریان این دیدار نیز مانند سایر دیدارهای برگزار شده در قطر، تماشاگران با در دست داشتن پرچم فلسطین به حمایت از مردم غزه پرداختند.

در دیگر بازی این گروه، از ساعت ۲۱، تیم کشورمان به مصاف تیم فلسطین می‌رود.

ترکیب اولیه امارات:

خالد عیسی، عبدالله ادریس، بدر ناصر، خلیفه الحمدی، زاید سلطان، عبدالله رمضان، یحیی نادر، طاحون الذعبی، فابیو لیما، کایو کاندو و سلطان عادل

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب اولیه هنگ‌کنگ:

یاپ هونگ فای، یو تز نام، اولیور گربیگ، لی انگای هوی، شینچی چان، وو چون مینگ، تان چون لوک، چان سیو کووان، اورتون کامارگو، مت اور و پوون پوی هین

سرمربی: یورن آندرسن

ایرنا

+