به گزارش زیرنویس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با الجزیره ادعا کرده است که شامگاه یکشنبه هیچ حمله‌ای از سوی آمریکا یا ائتلاف دریایی در یمن صورت نگرفته است. همچنین وزارت دفاع انگلیس گزارش‌ها درباره حمله نیروهای این کشور به یمن در شامگاه یکشنبه را کذب عنوان کرد. این در حالی است که […]

به گزارش زیرنویس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با الجزیره ادعا کرده است که شامگاه یکشنبه هیچ حمله‌ای از سوی آمریکا یا ائتلاف دریایی در یمن صورت نگرفته است.

همچنین وزارت دفاع انگلیس گزارش‌ها درباره حمله نیروهای این کشور به یمن در شامگاه یکشنبه را کذب عنوان کرد.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه منابع خبری از حمله جدید ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به برخی هدف‌ها در غرب یمن خبر دادند و تایید کردند که ائتلاف آمریکایی- انگلیسی حمله جدیدی را علیه برخی هدف‌ها در اراضی یمن به انجام رسانده است.

خبرنگار المسیره در این ارتباط گزارش داده بود که نیروهای ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به جبل جدع در منطقه اللحیه حمله کرده‌اند و علاوه بر این جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی متجاوز آمریکایی پروازهای پرتعدادی را در آسمان استان الحدیده واقع در غرب یمن به انجام می‌رسانند.

یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد که کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند و این کشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در حمایت آشکار از رژیم جنایتکار صهیونیستی و بر خلاف قوانین بین‌المللی چندین نقطه از اراضی یمن را هدف قرار دادند. روز شنبه نیز حمله دیگری به الحدیده در غرب یمن انجام شد. منابع محلی در استان الحدیده یمن اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش آمریکا موضع‌های ارتش ملی یمن را در این منطقه هدف قرار داده است. این منابع تاکید کردند که این حمله، پایگاه دریایی ارتش ملی یمن در منطقه «الکثیب» و خیابان «التنمیه» را هدف قرار داده است.

منبع: مـهر