به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر مردان در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ دی ماه در تونس با شرکت ۱۷۷ ورزشکار انجام شد که تیم اسلحه سابر کشورمان تنها با دو نماینده خود آقایان پاکدامن و رهبری حضور داشت. علی پاکدامن با توجه به اینکه در رده […]

- رتبه یازدهم و بیست هفتمی سابریست های ایرانی بدون مربی!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر مردان در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ دی ماه در تونس با شرکت ۱۷۷ ورزشکار انجام شد که تیم اسلحه سابر کشورمان تنها با دو نماینده خود آقایان پاکدامن و رهبری حضور داشت.

علی پاکدامن با توجه به اینکه در رده هشتم دنیا قرار داشت در جدول مقدماتی استراحت داشت و در جدول حذفی حریفانی از چین، ترکیه، را شکست داد و در بین ۱۶ نفر برتر قرار گرفت که در نهایت مقابل حریف ایتالیایی خود بازی را واگذار کرد و به رتبه یازدهم رسید.
محمد رهبری نیز با رده ۳۳ ام جهانی در دور مقدماتی با پنج شکست و یک پیروزی راهی مرحله حذفی شد و در نهایت در جدول ۳۲ نفر برتر مقابل حریف قدرتمند آلمانی خود بازی را واگذار کرد و به رتبه بیست و هفتم رسید.
گفتنی است تیم‌های دیگر همچون ژاپن، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی با ۱۲ بازیکن و سایر تیم‌ها مانند ترکیه، هند، قزاقستان، مصر، چین، با حداکثر بازیکنان خود در این مسابقه که فقط در رده انفرادی بود و امتیاز کسب سهمیه نیز داشت  حضور داشتند.

نکته قابل توجه نبود سر مربی و کادر فنی  در کنار سابریست‌ها بر خلاف سال قبل این مسابقات بود تا جایی که خود بازیکنان وظیفه مربی گری یکدیگر را برعهده داشتند.

تیم اسلحه سابر کشورمان در حال حاضر در رده هفتم دنیا قرار دارد و در بین تیم‌های انتخاب شده برای المپیک پاریس تا کنون در رتبه اول آسیا و با اختلاف بیست امتیازی از ژاپن فعلا کسب سهمیه تیمی را برای خود نگه داشته است و تا کنون بدون سرمربی به کار خود ادامه می‌دهد که فدراسیون قرار است تا قبل از مسابقات کلاس آ گرجستان که در بهمن ماه است تکلیف سرمربی تیم را مشخص کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا