اطلاعات بیماران اوتیسم و آلزایمر در اختیار پلیس قرار گرفت
اطلاعات بیماران اوتیسم و آلزایمر در اختیار پلیس قرار گرفت

وقتی شهروندی با این بیماری‌ها به مجموعه پلیس مراجعه کند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی این بیماران با آنها برخورد و مواجهه داشته باشند.

سردار علی مویدی که به تازگی به ریاست پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است، روز دوشنبه در نشست با روسای پلیس پیشگیری کشور، اظهار داشت: بانک اطلاعات بیماران مبتلا به آلزایمر و اوتیسم از طریق وزارت بهداشت و بهزیستی به پلیس منتقل شده است.

به گفته او، وقتی شهروندی با این بیماری‌ها به مجموعه پلیس مراجعه کند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی این بیماران با آنها برخورد و مواجهه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید در کنار پلیس احساس آرامش کنند و پلیس را به عنوان عنصر آگاه اجتماعی بدانند، گفت: ۹۰ درصد مردم جامعه سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب هستند و باید پلیس در رفتار خود با اقشار جامعه مراقبت کند.

سردار مویدی پلیس خدمتگزار را از اهداف متعالی فراجا دانست و افزود: پلیس پیشگیری باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، رویکرد خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز در سطح فرهیخته قرار دارد و ما با مردمی اصیل و آگاه مواجه هستیم، افزود: اگر بخواهیم در این جامعه ایفای نقش کنیم و پلیس اجتماعی و پیشگیری باشیم، باید به علم جامعه شناسی مراجعه کنیم.

سردار مویدی در ادامه با یادآوری اینکه الزامات پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: با مداخله پلیس و استفاده از این ابزارها می توان جامعه را به سمت تعالی و کاهش دغدغه های مردم هدایت کرد.

وی استفاده از فناوری های نوین برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود:‌ زیرساخت های فناورانه در کشورمان در سطح مناسبی در دسترس است.

سردار مویدی ۹۰ درصد جامعه را سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب دانست و افزود: با توجه به این میزان جمعیت سالم باید پلیس در رفتار خود با جامعه مراقب باشد زیرا تفییر در رفتار ما در کلانتری ها و پاسگاهها در تغییر نگاه مردم موثر بوده و یکی از گام‌های مهم در پیشگیری است.

وی خاطر نشان کرد: نباید در کلانتری‌ها و پاسگاهها طوری با مردم رفتار شود که گویی بدهکار ما هستند.

این مقام مسئول در فراجا با تاکید بر اینکه مردم اربابان ما در کلانتری‌ها، پاسگاهها و همچنین سطح جامعه هستند، اضافه کرد: پلیس باید متناسب با روحیه مردم و مراجعان با آنها مواجه شود و لازم است ضمن مدیریت خشونت، پیش رویدادی عمل کند.

علی مویدی به تازگی به عنوان رییس پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است؛ وی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

منبع خبر: رکنـا