هشدار جدی به ملی پوشان ایران؛ به بازی زیبا جام نمی دهند
هشدار جدی به ملی پوشان ایران؛ به بازی زیبا جام نمی دهند

بازی اول برابر فلسطین اگرچه با برد پرگل ایران همراه بود اما هشدارهایی هم به همراه داشت که حتماً به چشم کادر فنی آمده است

- هشدار جدی به ملی پوشان ایران؛ به بازی زیبا جام نمی دهند

تیم ملی در نخستین گام در جام ملت‌های آسیا در یک نیمه اول درخشان پیروزی خود برابر فلسطین را قطعی کرد. از تیم حریف فقط خشونت دیدیم و از تیم خودمان یک نمایش، نمایشی که نکاتی داشت و باید به چشم یک هشدار به آنها نگاه کرد. نکته هایی که حتماً از دید اعضای کادر فنی تیم ملی دور نمانده و به طور قطع آنها در جلسات آنالیز برای رفع این مشکل تلاش خواهند کرد. نکاتی که در مراحل بعدی و بازی برابر مدعیان اصلی قهرمانی به قیمت سنگینی برای ما تمام خواهد شد.

نگاه کنید به همان نمایش درخشان نیمه اول که ایران با سه گل به رختکن رفت، حتی در همان نیمه اول و همان بازیکنانی که گل زدند، چند برابر پاس‌های سالم و تاثیری که در نتیجه مسابقه داشتند را هدر دادند! مثلاً «کریم انصاری‌فرد» که گل زود هنگام بازی را زد، در همان نیمه اول دو فرصت مسلم  گلزنی را با اصرار اشتباه برای دادن پاس تک ضرب به مهدی طارمی در سمت راست خود، از دست داد. کریم خودش فرصت شوت و گل داشت. در تمام طول زمین از خط دفاع تا خط حمله، بازیکنان ما اصرار زیادی به بازی تک ضرب و نمایشی داشتند و البته که تعداد اشتباهات و پاس‌هایی که هدر می‌رفت، بسیار بسیار زیاد بود. برای یک تیم حرفه‌ای در سطح بین المللی چنین اشتباهاتی قابل گذشت نیست…

ما در مراحل بعدی برابر عربستان، ژاپن، کره جنوبی یا حتی تیم‌هایی مثل امارات و قطر دیگر قرار نیست این همه فرصت گلزنی داشته باشیم. آنجا بازیکنان ما باید قدر تک لحظه‌ها را بدانند و بهترین تصمیم را بگیرند. در برابر چنین تیم‌هایی دادن یک پاس اشتباه در مرکز زمین می‌تواند به قیمت یک گل تمام شود. آنها ازاین هدایا راحت نمی گذرند! برابر این تیم‌ها دیگر پس گرفتن توپ کار آسانی نیست. پس بازیکنان ما نباید به این راحتی توپ را لو بدهند. این فلسطین بود که با بازی مبتدیانه بلافاصله بعد از تصاحب توپ دوباره آن را تقدیم ما می‌کرد، بازیکنان حرفه‌ای عربستان یا لژیونرهای ژاپن و کره قدر این فرصت‌ها را می‌دانند.

خلاصه کلام بازی نمایشی و چشم نواز مورد توجه تمام تماشاگران است اما در فوتبال به نمایش زیبا جام نمی‌دهند. در فوتبال شما باید گل بزنید و از فرصت‌ها استفاده کنید، باید به حریف فرصت ندهید تا گل نخورید. این اصرار بازیکنان تیم ملی به بازی نمایشی و تک ضرب در بازی اول که هنوز تیم‌ها هماهنگ نیستند، غیر قابل قبول بود. چه رسد به بازی های بعدی… مطمئن هستیم که مربیان تیم ملی در بازی‌های بعدی اجازه تکرار این اشتباه را نخواهند داد.

منبع: خبـر ورزشی