سمعک باعث افزایش طول عمر می‌شود
سمعک باعث افزایش طول عمر می‌شود

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید که نتایج آزمایش‌های میدانی روی تقریباً ۱۰ هزار نفر از افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند نتایج هیجان انگیزی را نشان داده است.

 

به گزارش زیرنویس،  به نقل از دیلی میل، یک مطالعه نشان می دهد که سمعک ممکن است به افراد کم شنوا کمک کند تا برای مدت طولانی تری زندگی کنند. محققان آمریکایی دریافتند افرادی که دچار کم شنوایی هستند، در صورت استفاده منظم از این دستگاه، ۲۴ درصد کمتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند، در مقایسه با افرادی که هرگز آن را استفاده نکرده اند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید که نتایج آزمایش‌های میدانی روی تقریباً ۱۰هزار نفر از افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند نتایج هیجان انگیزی را نشان داده است. سمعک ممکن است به سلامتی کمک کرده و طول عمر را افزایش دهد.

محققان این دانشگاه بر این باورند که سمعک می‌تواند موجب کاهش خطر زوال شناختی و تقویت سلامت جسمی، اجتماعی و روانی شود. مطالعات قبلی مشابهی نشان داده است که کم شنوایی درمان نشده با کاهش طول عمر مرتبط است. دکتر جانت چوی، جراح گوش، حلق و بینی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سرپرست این تحقیقات می‌گوید: ما دریافتیم که بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی که به طور منظم از سمعک استفاده می‌کردند، ۲۴ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ و میر هستند.

تجزیه و تحلیل آمارها نشان داد کسانی که کم شنوایی داشتند اما هرگز از سمعک استفاده نمی کردند، در مقایسه با افرادی که از سمعک استفاده می کردند، ۲۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند. هیچ تفاوتی در خطر مرگ بین کاربران غیرمعمول و بدون استفاده‌کننده وجود نداشت، که نشان می‌دهد استفاده گهگاهی از سمعک ممکن است هیچ مزیتی برای افزایش زندگی نداشته باشد.

محققان امیدوارند این یافته ها که در مجله The Lancet Healthy Longevity منتشر شده است، افراد بیشتری را به استفاده از سمعک تشویق کند.

منبع: اطلاعات انلاین