به گزارش زیرنویس ازآذربایجان‌غربی؛علی محمودی اظهار کرد: فصل سرد امسال هیچ یگ از ایستگاه‌های CGS استان با افت فشار مواجه نشده که دلیل آن را می‌توان مدیریت صحیح توزیع مصرف، کاهش میزان مصرف و عدم افت شدید دمای جو نسبت به سال‌‌های قبل دانست. وی با بیان اینکه طی هفته سوم دی‌ماه میزان مصرف بخش خانگی […]

به گزارش زیرنویس ازآذربایجان‌غربی؛علی محمودی اظهار کرد: فصل سرد امسال هیچ یگ از ایستگاه‌های CGS استان با افت فشار مواجه نشده که دلیل آن را می‌توان مدیریت صحیح توزیع مصرف، کاهش میزان مصرف و عدم افت شدید دمای جو نسبت به سال‌‌های قبل دانست.

وی با بیان اینکه طی هفته سوم دی‌ماه میزان مصرف بخش خانگی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با کاهش دمای صورت گرفته که در پی‌ بارندگی‌های اخیر صورت گرفت، مصرف گاز نیروگاه‌ها صفر شد تا جایی که عمده مصرف به بخش خانگی تعلق یافت و طی ۲۴ دی‌ماه ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز به مصرف رسید.

رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی بیشترین میزان مصرف گاز دی‌ را مربوط به روز شانزدهم این ماه اعلام کرد و ادامه داد: طی این روز ۳۱ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب اتفاق افتاده بود که از این میزان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب شامل بخش نیروگاهی بود.

محمودی، گاز کارخانه‌های سیمان نیز تقریبا قطع شده است، خاطرنشان کرد: تنها‌ دو کارخانه سیمان بوکان و سیمان سفید نوشین‌شهر مصرف محدود گاز دارند.

وی افزود: گاز پتروشیمی‌ها نیز‌ محدود شده و برای پتروشیمی اورمیه تا ۴۵ هزار مترمکعب، مهاباد ۴۳ هزار مترمکعب و میاندوآب نیز تا ۴۰ هزار مترمکعب تعیین شده است.

نسرین معجنی/آذربایجان‌غربی 

منبع خبر: رکنـا