حمله جدید حوثی‌های یمن به یک کشتی آمریکایی +جزئیات
حمله جدید حوثی‌های یمن به یک کشتی آمریکایی +جزئیات

ایرنا نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد:در ۱۵ ژانویه تقریباً ساعت ۴ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، حوثی های (انصارالله) مورد حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن شلیک کردند و به کشتی کانتینری «گیبرالتار ایگل» متعلق به […]

- حمله جدید حوثی‌های یمن به یک کشتی آمریکایی +جزئیات

ایرنا نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد:در ۱۵ ژانویه تقریباً ساعت ۴ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، حوثی های (انصارالله) مورد حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن شلیک کردند و به کشتی کانتینری «گیبرالتار ایگل» متعلق به آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال، حمله کردند.

سنتکام مدعی شد: این کشتی تلفات جانی یا خسارت قابل توجهی گزارش نکرده و به سفر خود ادامه داده است.

در بیانیه سنتکام همچنین آمده است: اوایل روز، تقریباً ساعت ۲ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، نیروهای آمریکایی یک موشک بالستیک ضد کشتی را شناسایی کردند که به سمت خطوط کشتیرانی تجاری دریای سرخ جنوبی شلیک شد. این موشک در مسیر خود شکست خورد و در یمن سقوط کرد. از انفجار این موشک میز تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

پیش از این سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

در همین راستا، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به رویترز گفت: حملات به کشتی‌های اسرائیلی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ حرکت می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

وی گفت: موضع ما در قبال وقایع فلسطین و تجاوز به غزه نه پس از حمله آمریکا و نه پس از تهدیدها تغییر نکرده و نخواهد شد.حملات برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه دارد. درخواست ما پایان دادن به تجاوز جنایتکارانه در غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه مانند غذا و دارو به شمال و جنوب این باریکه است.

منبع: اطلاعات انلاین