به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن اعلام کرد: ممانعت از حرکت کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمان توقف جنگ و محاصره غزه ادامه خواهد داشت. این منبع نیروی دریایی یمن بیان کرد: امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و باب المندب و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن اعلام کرد: ممانعت از حرکت کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمان توقف جنگ و محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

این منبع نیروی دریایی یمن بیان کرد: امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و باب المندب و دریای عرب برای همه کشتی‌ها غیر از کشتی‌های اسراییلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، امن است.

از سوی دیگر یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک کشتی که عازم فلسطین اشغالی بود را هدف قرار دادند.

این منبع به الجزیره گفت: این حمله پس از آن انجام شد که کشتی مذکور به هشدارها توجه نکرد.

ساعتی قبل هم محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: حمله به کشتی‌های اسراییلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر این رژیم هستند ادامه خواهد داشت.موضع ما در قبال تحولات فلسطین و حمله به غزه تغییر نکرده است و پس از حمله آمریکا و نیز تهدیدها نیز تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.خواسته ما پایان جنگ غزه و ورود کمک‌های غذایی و دارویی بشردوستانه به شمال و جنوب غزه است.

وی بیان کرد: رایزنی‌های ما با جامعه جهانی ادامه دارد تا این اطمینان حاصل شود که کشتیرانی برای همه کشتی‌ها در دنیا غیر از کشتی‌های مرتبط با اسرائیل امن است.

عبدالسلام افزود: ما به دنبال تشدید تنش نیستیم اما آنانی که به دنبال نظامی کردن دریای سرخ هستند و ناو و ناوچه و نیروهای نظامی به آن وارد کرده اند، آمریکاییها و انگلیسی‌ها هستند.

منبع: مـهر