به گزارش زیرنویس از لرستان، زینب اکبری با اشاره به آخرین وضعیت میزان بارش در لرستان، گفت: متوسط بارندگی به‌صورت نقطه‌ای در این استان از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۵ دی‌ماه ۱۱۰ میلی‌متر است. وی با بیان اینکه میزان بارش لرستان در سال زراعی جاری ۳۷ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، […]

به گزارش زیرنویس از لرستان، زینب اکبری با اشاره به آخرین وضعیت میزان بارش در لرستان، گفت: متوسط بارندگی به‌صورت نقطه‌ای در این استان از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۵ دی‌ماه ۱۱۰ میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه میزان بارش لرستان در سال زراعی جاری ۳۷ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، افزود: این میزان نسبت به دوره آماری بلندمدت نیز دارای کاهش ۴۸ درصدی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان، عنوان کرد: میزان بارش در این استان از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون به‌صورت نقطه‌ای در خرم‌آباد ۱۱۹ میلی‌متر، بروجرد ۱۱۵ میلی‌متر، کوهدشت ۱۰۹ میلی‌متر و الیگودرز ۴۱ میلی‌متر است.

وی با تأکید به اینکه میزان بارش در پلدختر از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲۵ میلی‌متر است، بیان کرد: این میزان در دورود ۸۰ میلی‌متر، الشتر ۱۱۶ میلی‌متر، نورآباد ۱۱۵ میلی‌متر و ازنا ۴۲ میلی‌متر است.

اکبری با اشاره به ثبت بارش ۱۱۶ میلی‌متری در رومشکان از ابتدای مهر تا ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ گفت: ۱۳۰ میلی‌متر بارندگی در سراب دوره و ۱۰۰ میلی‌متر در ایمان‌آباد به ثبت رسیده‌ است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان افزود: ۵۴ میلی‌متر در سیلاخور، ۱۶۷ میلی‌متر در سپیددشت، ۱۷۷ میلی‌متر در ریمله و ۱۶۲ میلی‌متر بارش در ریمله از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ثبت رسیده‌ است.

اکبری با تأکید بر اینکه بارندگی‌های اخیر در بیشتر نقاط لرستان و به‌جز الیگودرز و ازنا مؤثر بوده‌ است، یادآور شد: بیشترین بارندگی در غرب، مرکز و شمال این استان به ثبت رسیده‌ است.

مهدی زکی پور/ لرستان

 

منبع خبر: رکنـا