تغییرات غیرمنتظره ژنرال؛ تیم اصلی ایران نیمه دوم با فلسطین بازی کرد
تغییرات غیرمنتظره ژنرال؛ تیم اصلی ایران نیمه دوم با فلسطین بازی کرد

امیر قلعه‌نویی با ترکیب اولیه تیم ملی، همه فوتبال دوستان را غافلگیر کرد.

- تغییرات غیرمنتظره ژنرال؛ تیم اصلی ایران نیمه دوم با فلسطین بازی کرد

تقریبا همه اهالی فوتبال ترکیب اصلی تیم ملی را قبل از جام ملت‌های آسیا می‌شناختند. قلعه نویی به روش ۲-۴-۴ لوزی اصرار دارد و تنها برای مراحل سخت پایانی جام ملت‌ها بازی با دو هافبک دفاعی را در ماه‌های اخیر تمرین کرده است.

ترکیب اصلی قلعه نویی این ۱۱ نفر بودند: علیرضا بیرانوند دروازه‌بان، رامین رضاییان دفاع راست، محمدحسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلی گنجی مدافع میانی، احسان حاج صفی دفاع چپ، سعید عزت اللهی هافبک دفاعی، سامان قدوس هافبک تهاجمی، علیرضا جهانبخش هافبک راست، محمد محبی هافبک چپ و زوج سردار آزمون و مهدی طارمی در پیشانی حمله.

قلعه نویی چند بار میلاد محمدی را در دفاع چپ به جای حاج صفی امتحان کرد. امید ابراهیمی گزینه نهایی او برای جانشینی سعید عزت اللهی شد و بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی که مشخص شد جام ملت‌ها را از دست داده سامان فلاح را به عنوان ذخیره شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی به قطر برد. با مصدومیت رامین رضاییان در لیگ برتر، امیر علاوه بر صادق محرمی که ذخیره او بود، آریا یوسفی را هم به قطر برد. همانطور که شهریار مغانلو هم چند بار بازی کرد تا اگر سردار آزمون به جام نرسد، کنار طارمی زوج خط حمله باشد. اما در بازی اول قلعه نویی ترکیب تازه‌ای را به زمین فرستاد. با توجه به غیبت سردار در تمرینات آماده سازی قبل از جام، ملت‌ها کریم انصاری‌فر در پیشانی خط حمله جانشین او شده بود اما کمتر کسی پیش بینی می‌کرد مهدی قائدی در سمت چپ جای محمد محبی را بگیرد. او مزد دوگل به اندونزی در بازی آخر دوستانه را گرفت!

زوج شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی در غیاب پورعلی گنجی به همان اندازه قابل پیش بینی بودند که بازی کردن صادق محرمی به جای رامین رضاییان! و جالب اینکه با وجود درخشش سه بازیکن جایگزین و گلزنی کریم انصاری‌فر، شجاع خلیل‌زاده و قائدی امیر در شروع نیمه دوم نفرات اصلیش را به زمین فرستاد تا بازی کنار هم را تمرین کنند. سردار سر جای خود رفت و محبی هم سمت چپ را تحویل گرفت. تنها مصدومیت شجاع خلیل‌زاده اتفاقی بود که باعث شد مجید حسینی هم کنار کنعانی زادگان محک بخورد.

در دقایق پایانی این بازی رامین رضاییان هم به زمین آمد تا آن دقایق آخر ترکیب اصلی تیم ملی درون زمین باشند. ترکیبی که در بازی‌های بعد ۱۱ نفر اصلی ما خواهند بود و امیدواریم ضربات بازیکنان فلسطینی باعث نشود که مصدومیت، ستاره‌ای را از این جمع بگیرد.

منبع: خبـر ورزشی