رضایی: قاسم‌پور را باید در شرایط ایده‌آل حفط کنیم اما آذرپیرا بهترین گزینه ۹۷ کیلوست
رضایی: قاسم‌پور را باید در شرایط ایده‌آل حفط کنیم اما آذرپیرا بهترین گزینه ۹۷ کیلوست

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درباره کسب مدال طلای امیرعلی آذرپیرا در مسابقات زاگرب، عنوان کرد: آذرپیرا به نظرم نسبت به گذشته در مسابقاتی که حضور داشت، روز به روز بهتر می‌شود. او کشتی‌گیر ۹۷ کیلوست، وزن کم نمی‌کند و می‌تواند گزینه خوبی در این وزن باشد. او نشان داد در قهرمانی […]

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درباره کسب مدال طلای امیرعلی آذرپیرا در مسابقات زاگرب، عنوان کرد: آذرپیرا به نظرم نسبت به گذشته در مسابقاتی که حضور داشت، روز به روز بهتر می‌شود. او کشتی‌گیر ۹۷ کیلوست، وزن کم نمی‌کند و می‌تواند گزینه خوبی در این وزن باشد. او نشان داد در قهرمانی کشور، در تورنمنت زاگرب و مسابقاتی که پیش از این داشته رو به رشد است. 

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان درباره مبارزه آذرپیرا و اسنایدر در فینال تورنمنت زاگرب، اظهار داشت: کشتی خوب و حساب شده‌ای بود. امیرعلی نشان داد در شرایط سخت، خستگی و فشار باید امتیاز بگیرد و اگر پوئنی عقب است جبران کند. در کشتی سخت در برنامه حرکت کردن یک اصل است که امیرعلی آن را نشان داد.

دارنده مدال نقره المپیک آتن در پاسخ به این سوال که با توجه به شناختی که از آذرپیرا دارید فکر می‌کردید بتواند اسنایدر را شکست دهد؟ گفت: من از همه شناخت دارم اما از امیرعلی بیشتر. با توجه به شرایط کشتی و میزان انگیزه فکر می‌کردم که کشتی پایاپای باشد که همینطور بود.

رضایی همچنین درباره اینکه به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که آذرپیرا دارد او بتواند سهمیه المپیک را بگیرد و به پاریس اعزام شود، خاطرنشان کرد: برای گرفتن سهمیه باید مهم‌ترین کشتی‌گیر اعزام شود. این مهم است اما باید ببینیم نظر کادر فنی هم چیست. البته در حال حاضر با توجه به وضعیت روحی و روانی آذرپیرا او شرایط مطلوبی برای کسب سهمیه دارد. 

وی در مورد وضعیت کامران قاسم پور، خاطرنشان کرد: او یکی از شایسته‌ترین کشتی‌گیران ایران است که توانست مدال طلایش را در جهانی تکرار کند. کامران بهترین کشتی‌گیر ۹۲ کیلوست. باید او را در شرایط ایده‌آل حفظ کرد تا بتواند دوباره با کسب مدال دل همه را شاد کند. 

رضایی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید قاسم‌پور بتواند در وزن ۸۶ کیلو وارد رقابت شود؟ گفت: نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم چون در مورد شرایط وزن او اطلاعی ندارم اما اگر بخواهد به ۸۶ کیلو بیاید باید حداقل ۱۰ کیلو وزن کم کند که این خیلی سخت است.

پایان پیام/





منبع: فارس