تیم ملی ایران در دیداری که پیش بینی نتیجه اش، کار سختی نبود مقابل فلسطین در جام ملت های آسیا پیروز شد. دو دیدار بعدی تیم ملی ما هم چندان سخت نیست و هنگ کنگ و امارات، حریفان دندان گردی محسوب نمی شوند. امیدواریم در این ۲ مسابقه هم نتیجه لازم را بگیریم و به […]

- وضعیت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا؛ آیا باید خوابِ جام گرفتن ببینیم؟

تیم ملی ایران در دیداری که پیش بینی نتیجه اش، کار سختی نبود مقابل فلسطین در جام ملت های آسیا پیروز شد. دو دیدار بعدی تیم ملی ما هم چندان سخت نیست و هنگ کنگ و امارات، حریفان دندان گردی محسوب نمی شوند. امیدواریم در این ۲ مسابقه هم نتیجه لازم را بگیریم و به مرحله بعدی جام ملت ها صعود کنیم.

ماجرای اصلی فوتبال ایران دقیقا از همین جا شروع می شود. درست از جایی که بازی های حذفی جام ملت ها آغاز خواهد شد تا تیم ملی در آن بازی ها، توان واقعی خود را به معرض نمایش بگذارد. تا این لحظه که از جام ملت ها صحبت می کنیم، بازی های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا را دیده ایم و بر ما مسجل شده که به هر دلیلی با هر کدام از تیم ها مواجه شویم، کار ساده ای در پیش نداریم. تازه همین ژاپن و کره از ویتنام و بحرین گل خوردند و برای دقایقی در جریان مسابقه دچار مشکل شدند. این از شانس ماست که در بازی های مقدماتی، هیچ حریف چالش انگیزی نصیبمان نشده تا با چند برد متوالی، اعتماد به نفس ملی پوشان حفظ شود.

برای تدوام وضع موجود، لازم است ملی پوشان ایران به آخر ماجرا فکر نکنند. یعنی در همین اویل جام ملت ها، خواب صعود به فینال را نبینند. شاید بهترین روش، همین «بازی به بازی» پیش رفتن و فکر کردن به حریفی است که باید به مصافش برویم. حیف که جام ملت ها جای ترمیم نقاط ضعف نیست؛ در غیر این صورت می شد برای وضعیت بازی ترکیبی تیم ملی و نقطه ضعف هایی که مقابل فلسطین مشهود بود، به ویژه مشکلات ساختار دفاعی راه حل مناسبی پیدا کرد.

در حال حاضر فقط باید به هنگ کنگ فکر کنیم؛ بازی بعدی هم به امارات و تا پایان مرحله گروهی، باید ببینیم چه اتفاقاتی برای سایر تیم ها رخ می دهد و در نهایت، اولین حریف ایران در مرحله حذفی کدام تیم است. کار بسیار سختی در پیش داریم و با این تیم هایی که در جام ملت های آسیا می بینیم، صحبت برای رسیدن به دیدار نهایی و خوابِ خوش جام گرفتن، زود است؛ خیلی زود است…

بیشتر بخوانید: هادی طباطبایی: تیم ملی تاکتیک و برنامه مشخصی ندارد؛ امیدوارم در جام ملت ها دچار دردسر نشویم/ قهرمانی ایران در آسیا؟ کار خیلی سختی داریم!

منبع: خبـر ورزشی