چند روز قبل خبر آمد پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به واسطه شکایت دستیاران ریکاردو ساپینتو بسته شده و این وضعیت همچنان برقرار است اما مدیران باشگاه استقلال می‌گویند قضیه طی کمتر از ۱۶ روز آینده به طور کامل جمع می‌شود. البته عزیزبک آمانوف و خود ریکاردو ساپینتو هم از استقلال شکایت کرده و […]

- محرومیت استقلال در این تاریخ تمام می‌شود/ هر بازیکنی که برای نکونام بخریم قراردادش را هم ثبت می‌کنیم

چند روز قبل خبر آمد پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به واسطه شکایت دستیاران ریکاردو ساپینتو بسته شده و این وضعیت همچنان برقرار است اما مدیران باشگاه استقلال می‌گویند قضیه طی کمتر از ۱۶ روز آینده به طور کامل جمع می‌شود. البته عزیزبک آمانوف و خود ریکاردو ساپینتو هم از استقلال شکایت کرده و حکم اولیه دارند اما اینطور که ‌اندرکاران باشگاه استقلال می‌گویند، فعلاً داستان به خاطر بحث شکایت دستیاران سرمربی پرتغالی وارد مرحله بغرنج شده است و سایر شکایات به خاطر اینکه در مرحله دادگاه عالی ورزش مشغول بررسی است، حداقل الان دردسری درست نمی‌کند.

باز شدن پنجره تا ۱۱ بهمن

وقتی خبر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال مطرح شد، این نکته هم به موازات آن بر سر زبان‌ها افتاد که استقلال از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و علاوه بر زمستان امسال، تابستان و زمستان سال آینده هم نمی‌تواند بازیکن جذب کند و با مشکلی مواجه شده که پرسپولیس چند سال قبل دچارش شده بود ولی استقلالی‌ها قضیه را تکذیب کردند و مدعی شدند بحث بدهی با ماجرای تخلفی که در آن مقطع پیرامون پرسپولیس به وقوع پیوسته بود کاملاً متفاوت است و بر اساس قانون جدید فیفا که از سه سال قبل به مرحله اجرا درآمده، پنجره باشگاه بدهکار بلافاصله پس از تسویه حساب باز خواهد شد و این اتفاق زمستان سال قبل در مورد داستان هرویه میلیچ برای خود استقلال به وقوع پیوست. اینطور که مدیران استقلال به ما گفتند، با توجه به مکاتبات صورت گرفته با فیفا برای پرداخت طلب دستیاران ریکاردو ساپینتو از طریق پول‌های بلوکه شده استقلال در فیفا، مبالغ مذکور قطعاً تا قبل از یازدهم بهمن واریز می شود و رسید آن در اختیار فدراسیون جهانی فوتبال قرار می‌گیرد تا پنجره نقل و انتقالات زمستانی باشگاه استقلال بازگشایی شود.

ثبت قرارداد بازیکنان مورد نظر نکونام

از قرار معلوم باشگاه‌های ایرانی می‌توانند قرارداد بازیکنان جدید خودشان را از روز یازدهم بهمن امسال ثبت کنند و برای آنها کارت بازی بگیرند. این دقیقاً همان تاریخی است که استقلالی‌ها مدعی‌اند مشکل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه آنها پیش از آن مرتفع خواهد شد. یکی از مدیران باشگاه استقلال با تایید گزارش خبر ورزشی به ما گفت: “نقل و انتقالات زمستانی از یازدهم بهمن شروع می‌شود و ما تا قبل از این تاریخ مشکل بسته بودن پنجره خودمان را حل خواهیم کرد. تمام کارهایش انجام شده و شایعه محرومیت استقلال از ۳ مهلت نقل و انتقالاتی هم صحت ندارد. قراردادهر بازیکنی که جواد نکونام خواسته باشد و باشگاه موفق به جذب آنها شود، از یازدهم بهمن ماه ثبت خواهد شد”

استقلال دور جدید مسابقاتش در فصل جاری را با جدال مقابل مس رفسنجان در جام حذفی استارت خواهد زد.

منبع: خبـر ورزشی