به گزارش زیرنویس از همدان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: کل شکایات ثبت شده در سامانه ۳ هزار و ۸۴۲ شکایت بوده که در حوزه راه، مواردی از قبیل […]

به گزارش زیرنویس از همدان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: کل شکایات ثبت شده در سامانه ۳ هزار و ۸۴۲ شکایت بوده که در حوزه راه، مواردی از قبیل آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره آمیز ،خرابی روسازی،رفع نقص حفاظ های آسیب دیده،رفع مخاطرات منجر به محدودیت تردد جاده ای (صف خودرو)، پاکسازی سطح راه (سنگریزه)،پاکسازی سطح راه (گازوئیل و مواد روغنی )،نصب تابلو در پیچ های تند فاقد علائم کافی ، رفع عیب تابلوها و علائم ، رفع چاله‌های مخاطره آمیز در جاده‌ها ، پاکسازی سطح راه (لاشه حیوان )،پاکسازی سطح راه (جسم خارجی) بوده است.

مهرداد آهکی تاکید کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز ۷۷۰ مورد تماس داشته ایم که بیشتردر خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکت های باربری بوده که این مورد روزانه افزون بر ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجام می شود.

او ادامه داد: خوشبختانه افزون بر ۹۰% شکایات رفع شده و همچنین موضوعاتی از قبیل دریافت کمیسیون اضافه،عدم پرداخت حق خواب،سوء استفاده از کارت هوشمند راننده ، عدم جوابگویی ترخیص کار و صاحب بار،عدم تخلیه بار در مقصد ،صدور بارنامه سوری با کارشناسان این مرکز انجام می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر هم ۳۲۳ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر،تخلفات رانندگی راننده ،خستگی و خواب آلودگی راننده،برخورد نامناسب کازیرنویسن شرکت مسافری، مسافرگیری غیر مجاز حین سفر و مهم ترین موضوع تاخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح میشوند و خوشبختانه همه ی موارد یا پیگیری اداره ی مسافر رفع شده است.

آهکی یادآور شد: ۵۵ مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیر مجازدر حاشیه راهها ،تخلیه نخاله در حاشیه راههاو مهم ترین موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه راه گزارش شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان همچنین درباره بخش گویای سامانه ۱۴۱ گفت: این بخش از سامانه با شماره گیری ۱۴۱ به شکل گویا برای راهنمایی هموطنان به شکل دائم بروز رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش وضعیت آب و هوا، انسداد راه‌ها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی و ترافیک موجود در راههای ارتباطی به تماس گیرنده اطلع رسانی می شود.

وی افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راه ها به شکل شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان هستند که می توانند تمامی شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل و نقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها مطرح کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ابراز داشت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های، پل ارتباطی کاربران جاده‌ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان است و کاربران می توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.

 

منبع خبر: رکنـا