محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنباین که احتمال شکست قیمت‌ها با اجرای عرضه شمش طلا و سکه از امروز وجود دارد؟ می‌گوید: یک نکته‌ای را باید بگویم که قیمت طلا هیچ‌وقت شکسته نمی‌شود، حباب آن از بین می‌رود. قیمت طلا که مثل قیمت میوه و سبزی نیست که قیمت آن شکسته شود. […]

- یک پیش‌بینی عجیب درباره قیمت طلا و سکه در بازار/ منتظر سقوط قیمت سکه به زیر کانال ۲۶ میلیون تومان باشیم؟

محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنباین که احتمال شکست قیمت‌ها با اجرای عرضه شمش طلا و سکه از امروز وجود دارد؟ می‌گوید: یک نکته‌ای را باید بگویم که قیمت طلا هیچ‌وقت شکسته نمی‌شود، حباب آن از بین می‌رود. قیمت طلا که مثل قیمت میوه و سبزی نیست که قیمت آن شکسته شود. قیمت طلا از یک اصولی پیروی می‌کند.

وی می‌افزاید: در حال حاضر قیمت طلا واقعی است، ولی قیمت سکه واقعی نیست. در حال حاضر سکه نزدیک ۶ میلیون تومان حباب دارد و قیمت کنونی آن ۳۱ میلیون تومان است.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این پرسش که احتمال از بین رفتن حباب سکه وجود دارد؟ تصریح می‌کند: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم اونس طلا به چه قیمتی می‌رسد. ولی در کل اگر اقدامات بانک مرکزی در جهت ارائه سکه به بازار باشد و به طور طبیعی نیاز بازار و مردم را برآورده کند، به طور طبیعی حباب از بین می‌رود. اما ممکن است قیمت جهانی طلا بالا رود و این قابل پیش‌بینی نیست.

کشتی‌آرای تاکید می‌کند: اقدام بانک مرکزی، حباب را از بین می‌برد؛ نه این‌که قیمت‌ها را بشکند.

مشروح گفت‌وگو با محمد کشتی‌آرای را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین