۴ تکنیک دانشمند آمریکایی برای شاد بودن را یاد بگیرید
۴ تکنیک دانشمند آمریکایی برای شاد بودن را یاد بگیرید

به گزارش اطلاعات آنلاین، طبق نظرسنجی اخیر موسسه هریس، تنها یک سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که خوشحال هستند. به گفته فلوید چیلتون، محقق و دانشمند علوم تغذیه بسیاری از ما به اشتباه به دنبال خوشبختی هستیم. چیلتون، استاد دانشکده علوم تغذیه و تندرستی در دانشگاه آریزونا در گفتگو با نیوزویک می‌گوید: تصور اشتباهی وجود دارد که شادی […]

۴ تکنیک دانشمند آمریکایی برای شاد بودن را یاد بگیرید

به گزارش اطلاعات آنلاین، طبق نظرسنجی اخیر موسسه هریس، تنها یک سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که خوشحال هستند. به گفته فلوید چیلتون، محقق و دانشمند علوم تغذیه بسیاری از ما به اشتباه به دنبال خوشبختی هستیم. چیلتون، استاد دانشکده علوم تغذیه و تندرستی در دانشگاه آریزونا در گفتگو با نیوزویک می‌گوید: تصور اشتباهی وجود دارد که شادی طبیعی است و شما فقط باید یک کلید روشن و خاموش را بزنید. ولی باید گفت که کسب شادی سخت است. غم و شادی در مغز ما وجود دارد و همیشه با هم در رقابت هستند. متاسفانه مغز باستانی انسان بیشتر به بقا اهمیت می‌دهد تا سلامت روان.

چیلتون می‌گوید: تنها چیزی که برای این مغز ۶۰ میلیون ساله مهم است این است که ژن‌های خود را به نسل بعد منتقل کند و در این میان خوشحالی در اولویت آخر قرار دارد. مغز به طور ناخودآگاه آسیب‌های دوران کودکی را مرور کرده و روی آن‌ها تمرکز می‌کند. بنابراین، برای اینکه واقعاً خوشحال باشیم، باید رابطه خود را با این طرز فکر باستانی تغییر دهیم.

چیلتون می‌گوید: ما باید مغز خود را دوباره برنامه‌ریزی کنیم تا بخش خودآگاه ذهنمان قادر به نظارت دائمی برای کنترل این احساسات، احساسات و واکنش‌های ناخودآگاه باشد. ضمیر ناخودآگاه ما شبیه قطاری است که خودمان باید انتخاب کنیم در کدام واگن آن سوار شویم.

چیلتون برای کنترل ضمیر ناخودآگاه چارچوبی چهار بخشی برای ذهن آگاهی روزانه ابداع کرده است.

۱. هشیاری: وقتی به هوش می‌آیید، متوجه می‌شوید که دو فرد در شما هستند و آن‌ها برای افکار شما با هم رقابت می‌کنند.

۲. آگاهی: شناخت آسیب‌ها و اضطراب‌هایی که در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارد.

۳. تسلیم شوید: این افکار ناخودآگاه را تصدیق کنید، به آن‌ها احترام بگذارید، دلسوزی نشان دهید، اما سوار قطار آن نشوید.

۴. اعتماد: پذیرفتن فرآیند ذهن آگاهی.

این استاد دانشگاه آمریکایی اعتقا دارد وقتی همراه ضمیر ناخودآگاه شوید، مثل این است که خودتان را به آن سپرده و در رویا هستید. یعنی هیچ اختیاری به محیط اطراف خود ندارید. ممکن است این رویا تبدیل به یک کابوس شود پس آگاهی از خود و محیط نیاز اصلی شادی است. پس بیدار شوید، چون زندگی زیباست ولی کوتاه است.

منبع: اطلاعات انلاین