به گزارش زیرنویس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چند وقتی است که طرحی در راستای انضباط بخشی به حرکت موتور سواران در حال اجراست اظهار داشت: دوستان ما در مجموعه پلیس راهور با مصادیق تخلفاتی همچون دوبله، توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی و […]

به گزارش زیرنویس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چند وقتی است که طرحی در راستای انضباط بخشی به حرکت موتور سواران در حال اجراست اظهار داشت: دوستان ما در مجموعه پلیس راهور با مصادیق تخلفاتی همچون دوبله، توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی و همچنین پارک مخصوص معلولان و جانبازان برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور فراجا به تخلفات موتور سواران اشاره و تصریح کرد: برخورد با تخلفات موتور سواران مطالبه مردم است چرا که این وسیله نقلیه قدرت مانور بالایی که دارد و  متاسفانه برخی موتورسواران از خطوط ویژه، پیاده‌رو و حتی چراغ قرمز عبور کرده  و برخی‌ هم کلاه ایمنی نیز استفاده نمی‌کنند.

وی در ادامه به استقرار کفی‌ها در خیابان‌ها اشاره و اعلام کرد: به هیچ وجه نگاه ما کمی نیست و به دنبال این نیستیم که چه تعداد موتور توقیف می‌شود بلکه اصلاح رفتار موتور سواران مد نظر ماست.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این مطلب که مردم از ترافیک‌های سنگین گله‌مند هستند گفت: ۲۰ میلیون جابجایی در تهران رخ می‌دهد و اگر حساب کنیم افراد روزی یک ساعت معطلی در ترافیک داشته باشند می‌توان حساب کرد که ۲۰ میلیون ساعت اتلاف وقت داریم.

وی در ادامه به مسئولیت ۲۶ دستگاه در حوزه تردد‌های شهری و جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: ما موظف هستیم سهم خود را در این زمینه ایفا کنیم اما از وزارت راه، کشور، بهداشت و ارشاد و قانونگذاران در مجلس و همچنین دستگاه قضایی مطالبه جدی داریم و همه باید سهم خود را ایفا کنند و اینطور نیست که اگر بقیه سهم خود را ایفا نکنند پلیس هم به وظیفه خود عمل نکند.

وی گفت: اگر در تهران و کلان شهرها به ترددها نظم دهیم هم از تخلف جلوگیری شده و هم تصادفی رخ نمی‌دهد.

سردار حسینی با بیان این مطلب که باید تقاضای سفر، تقویت ناوگان عمومی و مطالعات آمایشی سرزمینی را در نظر داشته باشیم گفت: مطالعات آزمایشی شاهد این است که ما تمرکز تمام امکانات را در بخش کوچکی در تهران شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که سازمان‌های نظارت هوشمند نقش خود را ایفا کرده و رفتار رانندگان را تحت رصد و پوشش قرار دهند از مردم درخواست کرد که با پلیس همراه باشند چرا که عملکرد پلیس در کنترل نظارت در راستای امنیت و آسایش مردم است.

سردار حسینی با بیان این مطلب که پلیس برای موتور سواران احترام قائل است و می‌داند آنها برای امرار معاش از موتور استفاده می‌کنند تاکید کرد امرار معاش با انجام تخلف همراه نیست.

وی تاکید کرد هدف پلیس از استقرار کفی و حضور ماموران ارائه آمار نیست بلکه اصلاح رفتار و تاثیر بر رفتار موتور سواران است.

سردار حسینی در خصوص تخلفات پارکینگ‌ها گفت: شهروندان می‌توانند رفتار و اقدامات غیرقانونی در پارکینگ‌ها را به ۱۹۷ گزارش کنند.

منبع خبر: رکنـا