توزیع لاستیک دولتی در سمنان زیر بوته راستی آزمایی
توزیع لاستیک دولتی در سمنان زیر بوته راستی آزمایی

با هدف شناسایی و برخورد با متخلفین توزیع لاستیک های دولتی، راستی آزمایی روند توزیع لاستیک با قیمت دولتی در نمایندگی ها و عامل های فروش استان سمنان آغاز شد.

به گزارش زیرنویس از سمنان، در پی درج گزارش تخلف برخی نمایندگی‌های توزیع کننده لاستیک در فروش بخشی از شش هزار حلقه لاستیک دولتی به قیمت آزاد و اعلام مدیر کل صمت استان مبنی بر عدم نظارت دقیق بر نحوه توزیع در سطح عاملین فروش لاستیک در سطح استان، امروز خبر آغاز روند راستی آزمایی توزیع لاستیک با قیمت دولتی در نمایندگی ها و عامل های فروش استان سمنان از طریق سامانه جامع نظارت اعلام شد .

4912016

در این طرح بازرسان ادارات صمت و تعزیرات ضمن بررسی پرونده مشتریان با برقراری تماس تلفنی با  از صحت فروش لاستیک دولتی با قیمت مصوب جویا شدند .

بر اساس اعلام سازمان صمت استان متقاضیان دریافت لاستیک دولتی موظف هستند تا نسبت به ارائه تصویر کارت ملی مالک و برگه سبز خودرو به عاملین فروش اقدام نمایند.

متصدیان عرضه لاستیک دولتی روند را مطلوب اما دارای اشکال ارزیابی کردند با این حال نحوه عرضه در ماه اخیر مطلوب تر شده است.

برخی از مراجعین به فروشگاه های عرضه لاستیک دولتی اذعان داشتند که معطلی در دریافت لاستیک نسبت به ماه های گذشته کمتر و لاستیک مورد نیاز با سهولت بیشتری در اختیارشان قرار گرفته است.

بر اساس اعلام عاملین فروش ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت با مشکلاتی روبرو بوده که این کار را با کندی همراه کرده است.

این شش هزار حلقه لاستیک دولتی با دستور مستقیم وزیر صمت به استان سمنان اختصاص یافته بود  که در پی بی انصافی برخی نمایندگی‌های توزیع کننده ، بخشی از این لاستیک ها به صورت آزاد فروخته شده است.

بر اساس اعلام برخی از عاملین فروش در خصوص آخرین وضعیت عرضه لاستیک در استان سمنان در رینگ های ۱۴ و ۱۵ مشکلی وجود نداشته و مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به عاملین فروش نسبت به دریافت لاستیک دولتی اقدام کنند اما در رینگ ۱۳ هنوز کمبودهایی احساس می شود.

بر اساس اعلام مسئولین برخورد قاطع با متخلفین در دستور کار تعزیرات حکومتی است و تاکنون در ارتباط با تخلف صورت گرفته در خصوص عرضه لاستیک دولتی  ۱۲ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است .

حسن رستم زاده/سمنان

منبع خبر: رکنـا