به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال قطر و تاجیکستان از ساعت ۱۸ شامگاه چهارشنبه ۲۷ دی در ورزشگاه البیت و با قضاوت کیمورا هیروکی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود عنابی پوشان به پایان رسید. ترکیب تیم ملی قطر: مشعل برشام، بسام الراوی، طارق […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال قطر و تاجیکستان از ساعت ۱۸ شامگاه چهارشنبه ۲۷ دی در ورزشگاه البیت و با قضاوت کیمورا هیروکی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود عنابی پوشان به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی قطر: مشعل برشام، بسام الراوی، طارق سلمان، لوکاس مندس، محمد وعد، جاسم ابوالسلام (۸۷- میگل پدرو کوریرا)، احمد فتحی (۶۵- بوعلام خوخی)، مصطفی ماشال (۵۹- حسن الهیدوس)، اسماعیل محمد (۴۵- القانهی)، المعز علی عبدالله، اکرم عفیف

ترکیب تیم ملی تاجیکستان: رستم یتیمو، صفروف، وحدت حنانوف، ژورابواف، نظروف (۸۲- داولاتمیر)، کمالوف (اخراج در دقیقه ۸۰)، اوماربائف (۸۲- شرونی)، شوکوروف (۹۰- عینی)، احسان پنشنبه، زویروف (۴۵- صمیف) و ژالیلو (۹۰- خامروکولوف)

قطر به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد

بازیکنان قطر بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و با توجه به میزبانی این کشور از جام ملت‌های آسیا، هواداران زیادی تیم قطر را در این بازی حمایت می‌کردند. در دقیقه ۱۳ بازیکنان تاجیکستان روی دروازه قطر حمله ور شدند و ضربه پای راست شوکوروف را برشام به خوبی مهار کرد.

پیروزی یک نیمه ای قطر برابر تاجیکستان

عفیف چراغ اول را برای قطر روشن کرد

اکر عفیف که در بازی اول قطر برابر لبنان ستاره این تیم بود و توانست دو بار برای تیمش گلزنی کند در این دیدار هم توانست گل اول را برای قطر وارد دروازه کند. در دقیقه ۱۷ روی پاس در عمق المعز علی، اکرم عفیف در مصاف تک به تک با رستم یتیموف قرار گرفت و با ضربه‌ای دقیق دروازه حریف را باز کرد.

VAR مانع از اعلام پنالتی برای قطر

در دقیقه ۳۳ ضربه آزاد به سود قطر اعلام شد که اکرم عفیف توپ را به سمت دروازه تاجیکستان ارسال کرد و در محوطه جریمه المعز علی در برخورد با بازیکن تاجیکستان نقش بر زمین شد که داور پس از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی VAR خطا را به سود تاجیکستان اعلام کرد.

در دقیقه ۳۵ بازی منوچهر صفروف به دلیل خطا روی بازیکن قطر از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

فرصت سوزی بازیکن تاجیکستان در نیمه دوم

با شروع نیمه دوم بازیکنان تاجیکستان حمله را روی دروازه قطر شکل دادند که با اشتباه برشام همراه شد و در حالی که مهاجم تاجیکستان فرصت باز کردن دروازه را داشت اما به دلیل سرعت بالای توپ نتوانست به آن برسد و موقعیت خوب گلزنی برای این تیم از دست رفت.

ناکامی المعز علی در گلزنی

بازیکنان قطر در نیمه دوم بیشتر بازی مالکانه را مدنظر داشتند و کمتر به سمت دروازه تاجیکستان حمله ور می‌شدند در یکی از معدود حملات قطر، در دقیقه ۵۶ المعز علی در مصاف تک به تک با رستم یتیمو قرار گرفت اما نتوانست توپ را به تور دروازه بچسباند و دروازه بان تاجیکستان آن را مهار کرد.

اولین اخراجی جام به نام کمالوف

در دقیقه ۸۰ و در نزدیکی میانه‌های زمین کمالوف بازیکن تاجیکستان توسط محمد وعد نقش بر زمین شد و در ادامه بازیکن تاجیکستان با پا به صورت بازیکن قطر ضربه وارد کرد که داور پس از بازبینی صحنه کمالوف را از زمین اخراج کرد تا اولین بازیکن اخراجی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نام بگیرد.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵۷ هزار ۴۶۰ نفر از نزدیک این بازی را در ورزشگاه مشاهده کردند. با کسب این نتیجه قطر تبدیل به اولین تیمی شد که صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی می‌کند.

قطر به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان، لبنان

تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز
قطر ۲ ۲ ۰ ۰ ۴ ۰ ۶
چین ۲ ۰ ۲ ۰ ۰ ۰ ۲
تاجیکستان ۲ ۰ ۱ ۱ ۰ ۱ ۱
لبنان ۲ ۰ ۱ ۱ ۰ ۳ ۱

منبع: مـهر