به گزارش زیرنویس، تحلیلگر عراقی امور فلسطین اشغالی درباره نتایج قدرت‌نمایی جنبش انصارالله در دریای سرخ گفت: دستاورد مستقیم ارتش صنعا علیه رژیم صهیونیستی، فلج کردن عملی اقتصاد این رژیم بود که با تلاطم قیمت‌ها در اقتصاد این رژیم هم‌اکنون می‌توان تأثیر عینی آن را در اقتصاد این رژیم ملاحظه کرد. اسماعیل مسلم، کارشناس امور […]

به گزارش زیرنویس، تحلیلگر عراقی امور فلسطین اشغالی درباره نتایج قدرت‌نمایی جنبش انصارالله در دریای سرخ گفت: دستاورد مستقیم ارتش صنعا علیه رژیم صهیونیستی، فلج کردن عملی اقتصاد این رژیم بود که با تلاطم قیمت‌ها در اقتصاد این رژیم هم‌اکنون می‌توان تأثیر عینی آن را در اقتصاد این رژیم ملاحظه کرد.

اسماعیل مسلم، کارشناس امور سیاسی فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با المعلومه افزود: «در روزهای اخیر با تشدید تنش‌ها در دریای سرخ میان نیروهای یمنی و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا شاهد تبعات جهانی مستقیم آن در بهای انرژی و اقتصاد جهانی هستیم و پافشاری صنعا درباره جلوگیری از تردد کشتی‌های تجاری به مقصد اسرائیل بیانگر موضع راسخ و عملی انصارالله در حمایت از مقاومت فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی است.

این کارشناس مسائل فلسطین اشغالی با اشاره به ورود مستقیم انصارالله به خط مقدم درگیری با رژیم صهیونیستی توضیح داد: «حملات حوثی‌ها ادعاهای مقامات اسرائیلی را که از ابتدا مدعی بودند که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک موضوع بین‌المللی است، زیر سوال برد، زیرا اکنون تصویری که در حال حاضر از این جنگ نمایان شده است، مبین این است که منطقه (غرب آسیا) ارتباط تنگاتنگی با موضوع فلسطین دارد.»

به گفته تحلیلگر عراقی، «حملات یمن این رژیم را مجبور کرد تا مسیر تجارت دریایی خود را از طریق کریدورهای دیگری تعیین کند که این امر، موجب شده شاخص قیمت‌ها به شکل دیوانه‌واری در بازارهای داخلی این رژیم؛ به ویژه، در تل آویو روز به روز جهش یابد و در نتیجه قیمت بالای حمل و نقل دریایی محموله‌های اساسی به مقصد اسرائیل شاهد جهش قیمت‌ها به شکل لجام گسیخته در اقتصاد این رژیم هستیم.

پیش از این، ائتلاف پارلمانی دولت قانون نیز در مواضعی جنبش انصارالله را «جناح مهم» محور مقاومت توصیف کرد و در عین حال تأکید کرد که مقاومت یمن توانست آمریکا و این رژیم را «تحقیر» کند.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: مـهر