کارشناس فوتبال: تیم ملی می‌تواند قهرمان آسیا شود، سقف آرزوها را پایین نیاورید
کارشناس فوتبال: تیم ملی می‌تواند قهرمان آسیا شود، سقف آرزوها را پایین نیاورید

نادر فریادشیران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط تیم ملی با توجه به برد ۴ بر یک در بازی اول جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: به عنوان یکی از هواداران تیم ملی، قطعا آرزوی قهرمانی دارم اما ناامیدترین تیم هم برای خودش می‌گوید ما شانس داریم. بازیکن همین تیم فلسطین گفت بازی با […]

نادر فریادشیران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط تیم ملی با توجه به برد ۴ بر یک در بازی اول جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: به عنوان یکی از هواداران تیم ملی، قطعا آرزوی قهرمانی دارم اما ناامیدترین تیم هم برای خودش می‌گوید ما شانس داریم. بازیکن همین تیم فلسطین گفت بازی با امارات برای ما مهم است ان‌شالله برنده می‌شویم تا برای صعود شانس داشته باشیم.

وی افزود: اما برای تیم کشور ما یک نفر از قهرمانی صحبت نمی‌کند. هرچند که تمام آرزوهای ما در سبد جام ملت‌هاست و یک نگرش مدیریتی و بلند مدت حداقل برای دوره بعدی جام جهانی وجود ندارد. باید این را ببینیم که از تیم فعلی حداقل ۲ بازیکن فرصت بازی در جام جهانی بعدی را داشته باشند.

چرا سقف آرزوها را برای تیم ملی پایین بیاوریم؟

کارشناس فوتبال گفت: این بازیکنان، الان بهترین و بالاترین کارایی را دارند. انتخاب آن‌ها هم کار خوبی بود اما باید نگاهی هم به آینده داشت. آیا فدراسیون ایده‌ای برای آینده نگری فوتبال کشور دارد؟ تیم ملی امید با عنایتی حذف شد. چه شد؟ الان خیلی خوشحالیم که به فلسطین ۴ گل زده‌ایم اما حرف من این است چرا به بعد از صعود نگاه نمی‌کنیم؟ چرا برای قهرمانی امیدواری نمی‌دهیم؟ این بازیکنان با این شرایط سنی، بالاترین حد بلوغ‌ و بالاترین تجربه باشگاهی در اروپا را دارند.

فریادشیران تصریح کرد: برخی می‌گویند حضور در جمع ۴ تیم هم کار بزرگی است. چرا سقف آرزوها را پایین بیاوریم؟ از اول بگویید باید قهرمان شویم. هم شانس و هم بازیکنان طراز اول را داریم. علیرغم اینکه اشکالات زیادی در مدیریت فوتبال می‌بینم اما دعا می‌کنم و آرزو دارم تیم ملی ما با شایستگی هرچه تمام تر به بالاترین مقام این تورنمنت برسد. اینکه جزو ۴ تیم باشیم یعنی شکست، از الان باید خودمان را مدعی قهرمانی بدانیم.

اگر تفکری به جز قهرمانی داشته باشیم، هیچ شانسی نخواهیم داشت

مربی اسبق تیم ملی درخصوص اینکه به زعم بسیاری تیم کشورمان الان هجومی تر شده و استفاده از بازیکنانی مانند سامان قدوس که در دوره‌های قبلی کمتر مورد توجه بود اثباتی بر این ادعاست، عنوان کرد: قطعا باید به داشته‌های خودمان توجه کنیم. وقتی ابزار فوتبال تهاجمی را داشته باشید و از آن استفاده نکنید، این مشکل کادرفنی خواهد بود. وقتی بازیکنانی مانند طارمی، آزمون، جهانبخش، انصاری‌فرد، قائدی و قدوس را داریم باید استفاده کنیم. الان نیروهای رسیده و کاملی داریم. از طرفی با نتیجه‌ای که مقابل فلسطین گرفتند هم نباید دچار غرور کاذب شوند. این امکان را داریم که به قهرمانی برسیم. اگر تفکرمان غیر از این باشد، هیچ شانسی نداریم.

تیم ملی باید خودش را برای مراحل بعدی آماده کند

وی افزود: باید خودمان را برای بازی‌های حذفی و مراحل بعدی آماده کنیم. ناآماده ترین تیم ایران هم از این گروه صعود می‌کند. اگر تیم ملی قهرمان شود با کمال احترام حلقه گلی را به گردن سرمربی تیم ملی می‌اندازم. من ایران را دوست دارم و دلم برای کشورم می‌سوزد. بازهم می‌گویم نباید سقف آرزوهای‌مان را پایین بیاوریم. گاهی به شاگردانم می‌گویم اگر دوست دارید علی دایی بشوید مطمئنا به این هدف نمی‌رسید. باید به خودتان بگویید می‌خواهم از دایی، مسی و رونالدو بالاتر بروم. در این صورت شاید به علی دایی برسید. سقف آرزوهای‌تان را پایین نگه ندارید. درحالیکه از نظر سخت افزاری مطمئنا خیلی از کشورهای دیگر مانند عربستان، قطر، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن عقب هستیم اما از نظر نیروی انسانی قطعا شانس قهرمانی داریم.

نقطه ضعف تیم ملی در پست دفاع وسط است

کارشناس فوتبال درخصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی، گفت: نقطه قوت تیم ما بخش هجومی ما است. هافبک‌های خیلی خوبی هم داریم اما در خط دفاعی و به خصوص در پست دفاع وسط ضعف داریم. مدافعین کناری خوبی هم داریم اما به طور کلی در میانه دفاع مشکل داریم و اگر لطمه بخوریم از این ناحیه است. به عنوان مثال کنعانی زادگان در درگیری‌ها و بازی هوایی خوب است اما سرعت ندارد. این مساله در بازی با تیم‌هایی مثل کره جنوبی، چین و ژاپن خطرناک می‌شود. با کار تیمی می‌توان این را پوشش داد و مربیان حتما تدبیری دارند که از هافبک‌ها و مدافعین کناری کمک بگیرند. آرزو می‌کنم اتفاق خوبی برای فوتبال ما رقم بخورد. در این شرایط حق مردم است که خوشحالی کنند. نمی‌خواهم انرژی بد بدهم. انتقاد من از مدیریت فوتبال‌ و ورزش است. بازیکنان هم نباید به این فکر کنند که ماشین دادند یا ندادند، شما برنده شوید، مسئولان بهترین‌ها را به شما می‌دهند!

پایان پیام/





منبع: فارس