اختصاصی «تابناک با تو»؛ اداره‌ی فتوا در وزارت اوقاف کویت به جنجال چیدن (الفقع: گیاهی شبیه قارچ) و خوردن گیاهان موسمی روییده در گورستان‌ها پایان داد.  اداره‌ی فتوا بیانیه شرعی را در اینباره صادر کرد. این بیانیه پس از درخواست اداره‌ی امور اموات شهرداری کویت درباره‌ی کندن گیاهان موسمی مانند (الخبیز)، (الفقع) و (الحمیض) صادر […]

فتوا درباره ماجرای عجیب در گورستان‌های کویت

فتوا درباره ماجرای عجیب در گورستان‌های کویتاختصاصی «تابناک با تو»؛ اداره‌ی فتوا در وزارت اوقاف کویت به جنجال چیدن (الفقع: گیاهی شبیه قارچ) و خوردن گیاهان موسمی روییده در گورستان‌ها پایان داد. 

اداره‌ی فتوا بیانیه شرعی را در اینباره صادر کرد. این بیانیه پس از درخواست اداره‌ی امور اموات شهرداری کویت درباره‌ی کندن گیاهان موسمی مانند (الخبیز)، (الفقع) و (الحمیض) صادر شد. 

کمیسیون امور عام در هیئت فتوای کویت گفت، هدف اصلی از رفتن یه گورستان‌ها عبرت و پند گرفتن و به یادآوردن آخرت است. پیدا کردن و چیدن گیاهان موسمی که کنار قبرها یا بالای آن می‌روید مکروه است و قبرها را در معرض اهانت، نگاه پوچگرایانه قرار می‌دهد و باعث میشود از گورستان عبرت نگیریم.

فتوا درباره ماجرای عجیب در گورستان‌های کویت

فتوا درباره ماجرای عجیب در گورستان‌های کویت

چندی پیش انتشار فیلمی از جوانی درحال نبش قبر برای کندن چیزی شبیه به قارچ در کویت جنجالی شد 

اداره فتوا به مرجعی که مسئول تنظیم امور قبور است این اختیار را داد تا آنچه را که در قبور یا مناطق اطراف آن می‌روید آنطور که مناسب می‌داند دفع کند و تصمیمی مبنی بر ممنوعیت برداشت این گیاهان صادر کنند.

در فوریه سال ۲۰۲۳ میلادی انتشار فیلمی از جوان کویتی که در حال نبش قبر داخل قبرستان سلیمانیه در منطقه جهرا برای کندن قارچ بود، جنجالی شد و برخی مسئولین کویتی را به واکنش واداشت.

چندی پیش هم در سال ۲۰۲۳ میلادی،دیده‌بان حقوق بشر سوریه تایید کرد، که انفجار کامیونی به خاطر مین به جای مانده از داعش منجر به کشته شدن هشت نظامی و زخمی شدن ۳۵ تن دیگر گردید. نکته‌ی جالب ماجرا این بود که افراد حاضر در کامیون برای چیدن (الفقع) به منطقه کباجیب در حومه جنوب غربی دیرالزور رفته بودند که دچار این حادثه تلخ شدند. 

فتوا درباره ماجرای عجیب در گورستان‌های کویت

+