تاثیر افزایش ناگهانی تورم در آمریکا بر بازار خودروی این کشور
تاثیر افزایش ناگهانی تورم در آمریکا بر بازار خودروی این کشور

آمار‌ها نشان می‌دهد به دلیل افزایش چشمگیر قیمت‌ها، ۸۲ درصد از آمریکایی‌ها دیگر از نظر مالی توانایی خرید خودرو را ندارند. نیوزویک نوشت: تا چندین دهه، مالکیت خورو بخشی از سبک زندگی آمریکایی‌ها بود، اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ این واقعیت تا اندازه‌ای تغییر پیدا کرده و میلیون‌ها نفر در این کشور دیگر […]

آمار‌ها نشان می‌دهد به دلیل افزایش چشمگیر قیمت‌ها، ۸۲ درصد از آمریکایی‌ها دیگر از نظر مالی توانایی خرید خودرو را ندارند.

- تاثیر افزایش ناگهانی تورم در آمریکا بر بازار خودروی این کشور

نیوزویک نوشت: تا چندین دهه، مالکیت خورو بخشی از سبک زندگی آمریکایی‌ها بود، اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ این واقعیت تا اندازه‌ای تغییر پیدا کرده و میلیون‌ها نفر در این کشور دیگر توانایی خرید خودرو را ندارند. 
پس از همه‌گیری کرونا زندگی در آمریکا گران‌تر شده و هزینه خودرو، بیمه و تعمیرات آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. آمار‌ها نشان می‌دهد هر آمریکایی باید در سال دستکم ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد تا بتواند یک خودرو خریداری کند؛ البته اگر شخص طبق استاندارد‌های بودجه پیش برود و بیش از ده درصد درآمد ماهانه خود را صرف خرید خودرو نکند.

این بدان معنا است که بیش از ۶۰ درصد خانواده‌های آمریکایی در حال حاضر توانایی خرید خودروی جدید را ندارند. اگر به جای خانواده افراد را در نظر بگیریم، آمار‌ها حتی بدتر هم می‌شود؛ به طوری که ۸۲ درصد از مردم توانایی خرید خودرو را نخواهند داشت. 

در دوره کرونا به علت تعطیلی‌های پی در پی و بروز اختلال در زنجیره تامین، صنعت خودرو با کمبود برخی قطعات رو به رو شد و قیمت‌ها افزایش یافت. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۱ تقاضای مصرف کننده به میزان قابل توجهی بیشتر شد که سبب شد قیمت‌ها به طور چشمگیری رشد کند.

منبع: اطلاعات انلاین