خواب دوقلوهای وزنه‌برداری ایران برای پولاد سرد
خواب دوقلوهای وزنه‌برداری ایران برای پولاد سرد

دوقلوهای وزنه‌برداری دختران ایران آرزوهای بزرگی در سردارند؛ آنها اهداف بزرگی مانند فتح سکوی جهانی و المپیک را در سر می‌پرورانند.

تهران- ایرنا- دوقلوهای وزنه‌برداری دختران ایران آرزوهای بزرگی در سردارند؛ آنها اهداف بزرگی مانند فتح سکوی جهانی و المپیک را در سر می‌پرورانند.

به گزارش ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن از صبح امروز (یکشنبه) به صورت رسمی برای نمایندگان ایران آغاز شد. این مسابقات از ششم مردادماه در دهلی‌نو آغاز و تا ۱۴ این ماه ادامه دارد.

آنیتا فیضی دسته ۴۹ کیلوگرم، سیده‌زهرا حسینی دسته ۵۹ کیلوگرم، ریحانه کریمی دسته ۵۹ کیلوگرم، سیدغزل حسینی دسته ۵۹ کیلوگرم، سیده‌غزاله حسینی دسته ۶۴ کیلوگرم، هانیه شریفی دسته ۶۴ کیلوگرم، فاطمه کشاورز دسته ۶۴ کیلوگرم، لعیا کریمی دسته ۷۱ کیلوگرم، عسل کدخدایی دسته ۷۶ کیلوگرم و کیژان مقصودی دسته ۸۷ کیلوگرم وزنه‌بردارانی تیم نوجوانان و جوانان اعزامی به هند هستند.

غزل و غزاله حسینی خواهران دوقلوی نام آشنایی هستند که نامشان در همین چندسالی که از پاگرفتن وزنه‌برداری بانوان می‌گذرد، با وزنه‌برداری گره خورده و همیشه پای ثابت اردوهای تیم ملی بودند.

غزاله پاییز دو سال قبل در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان با کسب مدال برنز تاریخ‌ساز شد. او روز جمعه ۱۶ مهر ماه در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دست یافت. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و دومین مدال وزنه‌برداری دختران ایران است.

غزل و غزاله حسینی دوقلوهای وزنه‌برداری دختران ایران در ذهن خود اهداف بزرگی مانند رسیدن به مدال طلای جهانی و سکوی المپیکی را دارند. دخترانی که در چند سال گذشته از شهر مشهد به ورزش ایران معرفی شدند و الگوی بزرگی به نام سهراب مرادی دارند، الگویی که توانست در تمامی رقابت‌های ممکن داخلی، جهانی، آسیایی، بازی‌های آسیایی و المپیک با رکوردشکنی به مدال طلا برسد.

طبق برنامه پیکارهای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا سیده غزل حسینی روز سه‌شنبه (۱۰ مرداد) ساعت ۸ در رده سنی نوجوانان و جوانان در گروه A به مصاف رقبای خود برود.

خواهر دوقلوی غزل یعنی سیده غزاله نیز همان روز و از ساعت ۱۳ در گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم باید به روی تخته برود.

خواهران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا به تشریح برنامه و رویای خود برای مبارزه در فولاد سرد پرداختند. رویایی که شاید آنان را به نخستین دوقلوهای وزنه‌برداری ایران تبدیل کند که در مسابقات آسیایی و جهانی تاریخ‌سازی می کنند

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی