این علامت ساده روی لاله گوش را جدی بگیرید
این علامت ساده روی لاله گوش را جدی بگیرید

متخصص عصب شناسی از دانشگاه بیرمنگام نسبت به یک علامت واضح ولی کوچک هشدار می‌دهد که یک چین کوچک در قسمت پایین لاله گوش است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از اکسپرس، شرایط و عوامل مختلفی می‌تواند بر عملکرد قلب و عروق تاثیر منفی داشته باشد که دارای علائم مختلفی از جمله درد قفسه سینه یا تنگی نفس است که بعضی از آنها واضح و آشکار است ولی بعضی دیگر کمتر در بین مردم شناخته شده است.

دکتر جانین باورینگ، متخصص عصب شناسی از دانشگاه بیرمنگام نسبت به یک علامت واضح ولی کوچک هشدار می‌دهد که یک چین کوچک در قسمت پایین لاله گوش است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. دکتر باورینگ می‌گوید این چین یا تورفتگی غیرعادی علامت گرفتگی شریان است.

یک مطالعه تازه در سال ۲۰۲۱ مشخص کرد که بیماران مبتلا به چین لاله گوش ممکن است غلظت کمتر هورمون یا آنزیم سرکوب کننده سن به نام کلوتو (Klotho) داشته باشند که در اختلال جریان خون و شریان های اصلی بدن نقش دارد.

محققان آمریکایی طی یک مطالعه که در سال ۲۰۲۱ در مجله پزشکی مدیسین منتشر شد، علائم مربوط به ۳۹۵۱ بیمار مبتلا به مشکلات قلبی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که بیماری‌های قلبی عروقی تا حدودی دارای علائم فیزیکی و قابل مشاهده روی پوست و دیگر اندام‌های بدن است. البته هنوز به طور دقیق علائم فیزیکی روی گوش در مطالعات مختلف ثابت نشده است.

منبع: اطلاعات انلاین