علت هولناک نبش قبر شهدای غزه توسط اسرائیل
علت هولناک نبش قبر شهدای غزه توسط اسرائیل

اسپوتنیک نوشت: صبح دیروز خودرو‌های نظامی اسرائیل که وارد قبرستانی در مجاورت بیمارستان ناصر شده بودند، پس از نبش قبر شهدای غزه منطقه را ترک کردند.این در حالیست که در ۲۷ نوامبر سال گذشته ارتش اسرائیل توسط سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه (Euro-Med Monitor) به سرقت اعضای بدن شهدا در غزه متهم شده و این سازمان […]

- علت هولناک نبش قبر شهدای غزه توسط اسرائیل

اسپوتنیک نوشت: صبح دیروز خودرو‌های نظامی اسرائیل که وارد قبرستانی در مجاورت بیمارستان ناصر شده بودند، پس از نبش قبر شهدای غزه منطقه را ترک کردند.
این در حالیست که در ۲۷ نوامبر سال گذشته ارتش اسرائیل توسط سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه (Euro-Med Monitor) به سرقت اعضای بدن شهدا در غزه متهم شده و این سازمان غیر دولتی خواستار تحقیقات بین المللی مستقل در این رابطه شده بود.
پیش از این یک دکتر اسراییلی، در کتاب خود به نام “بر روی اجساد مردگان” نوشته است که اعضای بدن فلسطینیان کشته‌شده در تحقیقات پزشکی در دانشگاه‌های اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته و به بدن بیماران اسرائیلی پیوند زده می‌شود.
این کار کاملا بر خلاف کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ است کنوانسیونی که جنگجویان را ملزم می‌کند که به حیثیت کشته شدگان، از جمله جلوگیری از غارت، مثله کردن، یا هرگونه رفتار غیر محترمانه با اجساد آن‌ها احترام بگذارند.  
اما این پایان ماجرا نیست و قضیه پشت پرده‌ی دیگری هم دارد؛ سال ۲۰۱۵  پارلمان اروپا در گزارشی مفصل و عجیب تأیید کرده بود که پزشکان و بیماران اسرائیلی نقش عمده‌ای در تجارت بین‌المللی اعضای بدن انسان ایفا می‌کنند و مقصد عمده این تجارت سیاه در ابتدا اروپای شرقی و در مرحله دوم دیگر مناطق جهان است.
 روزنامه عبری زبان هاآرتص هم در گزارشی اعتراف کرده بود که تل‌آویو به قطب قاچاق اعضای بدن انسان تبدیل شده است.

منبع: اطلاعات انلاین