به گزارش زیرنویس به نقل از شهاب نیوز، امروز پنج شنبه جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الزاملی در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند در این حمله جنایتکارانه ۱۹ نفر از جمله ۸ کودک شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. رهبر انصارالله یمن: حمایت بیشتر از اسراییل، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شهاب نیوز، امروز پنج شنبه جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الزاملی در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند در این حمله جنایتکارانه ۱۹ نفر از جمله ۸ کودک شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

رهبر انصارالله یمن: حمایت بیشتر از اسراییل، اصل رقابت انتخاباتی در واشنگتن است/ کشتی‌های آمریکا و انگلیس را هم می‌زنیم

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز پنجشنبه ضمن تأکید بر حق مشروع مقاومت فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد آمریکا به جنبش صهیونیسم پایبند است و بسیاری از سیاستمداران آمریکایی یا صهیونیست هستند یا تحت سلطه آن.

رهبر انصارالله یمن:نامزدهای انتخاباتی در آمریکا بر سر اینکه چه کسی بیشتر از اسراییل حمایت می‌کند، با هم رقابت می‌کنند.آمریکا حاضر است هر آنچه لابی صهیونیسم می‌خواهد انجام دهد.مجامع بین‌المللی فقط آنچه را که در غزه روی می‌دهد بدون اتخاذ موضع خاص، پیگیری می‌کنند. سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به بیانیه‌ها و محکومیت‌هایی بسنده کرده‌اند که در حد رفع مسئولیت است. ( جزئیات بیشتر)

اذعان صهیونیست‌ها به غیرممکن بودن نابودی حماس

«یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که نابودی حماس سال‌ها زمان می‌برد و ارتش هیچکدام از اهدافی را که کابینه جنگ و مقامات سیاسی مشخص کردند، محقق نکرده است.

تحلیلگر نظامی شبکه عبری زبان کان عنوان کرد: به رغم گزارش‌های قبلی و برآوردهای اطلاعاتی در مورد قدرت و توانمندی‌های حماس، نبرد در میدان مغایر با تمامی برآوردها و تخمین‌ها است.

یهوشع تصریح کرد که ارتش در تمامی مناطقی که در نوار غزه وارد شده، با مبارزه شدید و سخت فلسطینیان مواجه است و روحیه مبارزاتی نیروهای قسام بسیار بالا است.

شمار شهدای غزه به ۲۴۶۲۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۲۴۶۲۰ نفر رسیده و و تعداد افراد زخمی نیز ۶۱۸۳۰ نفر است.

هلاکت و مجروحیت ۳۰ نظامی صهیونیست در عملیات جدید قسام

هلاکت و مجروحیت ۳۰ نظامی صهیونیست در عملیات جدید قسام

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه ای از عملیات جدید خود علیه نظامیان صهیونیست خبر داد.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها خانه‌ای بمب‌گذاری شده را در منطقه بنی سهیلا در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه پس از حضور حدود ۳۰ نفر از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کردند که در این عملیات این خانه به طور کامل تخریب شد و نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

قسام دو تانک و یک بولدوزر را هدف قرار داد

گردان‌های قسام دو تانک مرکاوا و یک بولدوزر نظامی از نوع D۹ را در منطقه عبسان در شرق خان یونس با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

حمله پهپادی به بندر ایلات

منابع عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر اشغالی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد پدافند هوایی این رژیم شیئی را در آسمان ایلات رهگیری کرده است. برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای دو انفجار در ایلات خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن یک فروند پهپاد مهاجم بر فراز آسمان شهر بندری ایلات خبر داد.

احتمال جنگ در جبهه شمالی هم مرز با لبنان بسیار افزایش یافته است

احتمال جنگ در جبهه شمالی هم مرز با لبنان بسیار افزایش یافته است

فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال وقوع جنگ در جبهه‌های شمالی در مرزهای لبنان نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.

هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از یک رزمایش نظامی در نزدیکی مرزهای لبنان گفت: احتمال وقوع جنگ در مرزهای شمالی در مقایسه با گذشته بسیار افزایش یافته است، نمی‌دانم چه زمانی این جنگ در شمال آغاز می‌شود اما می‌توانم بگویم که احتمال آن در ماه آینده نسبت به قبل خیلی زیاد است و از این جهت ما نیاز داریم که با تمام توان به سمت جلو حرکت کنیم.

وی افزود: هم اکنون رزمایش‌ها و تمرینات ارتش بسیار اهمیت دارد و ما آمادگی خود برای جنگ در لبنان را افزایش می‌دهیم. تجربیات زیادی از جنگ در غزه کسب کرده‌ایم. می‌خواهیم به هدفی بسیار روشن در لبنان دست پیدا کنیم و آن بازگشت شهرک نشینان به تمام شهرک‌های شمالی است.

مقامات رژیم صهیونیستی ساکنان شهرک‌های مرزی با لبنان را از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به مکان‌های دیگری در اراضی اشغالی انتقال داده‌اند.

مرزهای لبنان و اراضی اشغالی از آغاز عملیات نظامی اشغالگران علیه نوار غزه همه روزه شاهد درگیری‌های نظامی میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله بوده است.

شمار خبرنگاران شهید به ۱۱۹ نفر رسید / بمباران دانشگاه اسلامی غزه

شمار خبرنگاران شهید به ۱۱۹ نفر رسید/ بمباران دانشگاه اسلامی غزه

منابع فلسطینی از شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه با تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه، خبر می‌دهند.

«وائل فنونه» خبرنگار فلسطینی و مدیر شبکه ماهواره‌ای قدس الیوم در بمباران مرکز شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ غزه به ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی امروز پنج شنبه تصاویری از بمباران یکی از ساختمان‌های دانشگاه اسلامی غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی منتشر کردند.

در تحولی دیگر، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ مدرکی دال بر استفاده از بیمارستان‌های نوار غزه برای اهدافی دیگر وجود ندارد.

امتناع گروه جدیدی از نظامیان صهیونیست از ورود به جنگ غزه

امتناع گروه جدیدی از نظامیان صهیونیست از ورود به جنگ غزه

منابع عبری از تشدید پدیده امتناع نظامیان صهیونیست از ورود به جنگ غزه خبر می دهند.

به گزارش زیرنویس، رادیوی عبری زبان ریشت کان اعلام کرد که نیمی از نظامیان یک گردان در ارتش رژیم صهیونیستی که در قالب یک تیپ نظامی جدید به خدمت نظامی فراخوانده شده بودند از ورود به نوار غزه امتناع کردند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد این نظامیان برای تشکیل یک تیپ نظامی جدید در ارتش اشغالگر و انجام ماموریت‌های حفاظتی در مناطق همجوار غزه و کرانه باختری اشغالی فراخوانده شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که این سربازان پس از آنکه مشخص شد ارتش قصد وارد کردن آنها به نوار غزه برای ماموریت‌های جنگی را داشته در حالی که آنان برای چنین اقداماتی آمادگی نداشتند، با موافقت افسران مسئول خود گردان را ترک کردند.

فراخوان این نظامیان که در پایان ماه گذشته انجام شده حاکی از هرج و مرج سازمانی، فقدان فرماندهی و همچنین کمبود افسر، سلاح، ادوات جنگی، تجهیزات پزشکی و اورژانسی و سلاح‌های غیر قابل استفاده است.

این نظامیان از اعضای یک تیپ جدید به نام «هشومیر» به معنای نگهبان هستند که اقدامات آن بر عملیات دفاعی به عنوان بخشی از تجربیات اشغالگران پس از عملیات طوفان الاقصی متمرکز است.

رادیو ریشت کان ادامه داد نظامیان احتیاطی که پیش از ایجاد این تیپ نظامی برای آموزش فراخوانده شدند به کمبودهای خطرناک تجهیزات و ادوات و سطح حرفه‌ای افراد و فقدان نیروی انسانی کافی انتقادات شدیدی داشته‌اند.

در یکی از مراحل آموزش چند نفر از نظامیان به دلیل عدم اعتماد به گردان و کمبود لوازم مورد نیاز دوره آموزشی را ترک کرده و این رادیو به نقل از برخی از آنها اعلام کرد: ما برای قبول مسئولیت آمادگی نداریم.

پس از آن نظامیان با تصمیم ورود این گردان به نوار غزه برای انجام ماموریت‌های پاکسازی منازل این منطقه بدون آمادگی پیشین مواجه شدند.

فرمانده این گردان با تعدادی از افسران برای تایید طرح‌های عملیاتی توسط فرمانده تیپی که قرار بود در نوار غزه به آن ملحق شوند وارد این منطقه شدند. اما فرمانده تیپ نظامی حاضر در غزه با مقدار کم نیروها غافلگیر شده اما در نهایت با این طرح عملیاتی موافقت کرد.

پس از آن فرمانده گردان نظامیان را جمع کرده و به آنان اعلام کرد قرار است برای انجام عملیات پاکسازی منازل، پیدا کردن سلاح و ورودی تونل‌ها وارد نوار غزه شوند که باعث ایجاد اعتراضات زیادی شد. در نهایت فرمانده گردان اعلام کرد هر کسی که احساس می‌کند برای این ماموریت آمادگی ندارد گردان را ترک کند.

بر اساس شهادت سربازان که با رادیو ریشت کان مصاحبه کرده‌اند نیمی از سربازان با موافقت افسران، گردان را ترک کردند.

این رادیوی صهیونیستی به نقل از یکی از این نظامیان اعلام کرد: ما با درخواست فراخوان مواجه شده و آن را اجابت کردیم. به ما خبر دادند که برای حفاظت از شهرک‌ها و برخی مناطق اختصاص یافته‌ایم و پس از گذشت یک هفته از آموزش‌های وحشتناک که بدون مهمات و افسران مربوطه انجام شد به طور کاملاً غافلگیر کننده به ما گفتند که بر اساس دستورات ارتش اسرائیل به ما برای ورود به نوار غزه و پاکسازی منازل این منطقه نیاز است. ما شوکه شدیم، تمام ما تبدیل به نظامیان رزمی شده بودیم. من شخصاً در تیپ ناحل بودم و دیگر نظامیان نیز از تیپ‌های سابق پیاده بودند ولی ما از سال‌ها قبل به عنوان نیروی احتیاط ماموریتی انجام نداده‌ایم. به ما سلاح ام دادند که خراب بود و مهماتی برای آموزش نداشت. ما گلوله‌ها را از روی زمین جمع کردیم تا چیزی برای شلیک کردن داشته باشیم.

این رادیو به نقل از یک نظامی دیگر اعلام کرد: افرادی بودند که بدون لباس نظامی آموزش می‌دیدند. نظامیانی بودند که در ابتدا پیراهن و دمپایی دریافت نکرده بودند. لوازمی که در اختیار ما قرار داده بودند برای آموزش‌ها مناسب نبود. تیپی که قرار بود با ۴ گردان تشکیل شود به یک گردان و نیم کاهش یافت. مشخص نیست چگونه می‌خواهند این چنین نیروهای غیر آماده‌ای را وارد نوار غزه کنند.

هلاکت ۵نظامی صهیونیست در عملیات قسام / شهادت جوان فلسطینی در طولکرم

هلاکت ۵نظامی صهیونیست در عملیات قسام/شهادت جوان فلسطینی در طولکرم

منابع فلسطینی از هلاکت پنج نظامی صهیونیست در درگیری با مقاومت فلسطین در خان یونس خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، مجاهدان گردان‌های قسام گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار دادند که در این عملیات ۵ نفر از این نیروها کشته شدند.

هلاکت ۵نظامی صهیونیست در عملیات قسام/شهادت جوان فلسطینی در طولکرم

منابع محلی اعلام کردند محمد فیصل داوس جوان فلسطینی ساکن اردوگاه نور شمس در طولکرم به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید.

هلاکت ۵نظامی صهیونیست در عملیات قسام/شهادت جوان فلسطینی در طولکرم

از سوی دیگر، منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از تداوم محاصره ۳۰ ساعته اردوگاه طولکرم در کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست خبر دادند.

بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه با قحطی و گرسنگی مواجه هستند

بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه با قحطی و گرسنگی مواجه هستند

یکی از مقامات جنبش حماس تاکید کرد: آوارگان در نوار غزه در یک شرایط بحرانی و فاجعه‌بار غیرقابل وصف قرار دارند و ابتدایی‌ترین لازمه‌های زندگی نیز موجود نیست.

«اسامه حمدان» از مقامات جنبش حماس در یک کنفرانس خبری در بیروت، اظهار داشت که بیش از ۶۰ هزار نفر در نوار غزه مجروح شدند که از سفر به خارج برای درمان محروم هستند.

حمدان افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه با جنگ گرسنگی و قطحی روبرو هستند.

وی عنوان کرد: دشمن صهیونیستی بیش از ۲۰۰۰ کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شده که طی آن ۳۱ هزار نفر شهید و مفقود شدند.

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که دولت بایدن را مسوول جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم.

اسامه حمدان اظهار داشت: گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت همچنان نبرد را با قدرت و اقتدار اداره می‌کنند.

حمدان بر ضرورت تشدید رویارویی با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری تاکید کرد و از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان دعوت کرد به مقاومت بپیوندند.

وی افزود: حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن را محکوم کرده و از مواضع انصار الله و ارتش یمن تقدیر می‌کنیم.

اسامه حمدان همچنین خاطر نشان کرد: دشمنان ما در تحقق هیچیک از اهداف‌شان به فضل پایداری ملت فلسطین و شجاعت مقاومت ما موفق نخواهند شد

وی گفت لازمه هرگونه عملیاتی برای آزادی اسرا، توقف کامل جنگ در غزه است.

حمدان گفت ما رویکرد و نگرش خود را به قطر و مصر اعلام کردیم اما رژیم صهیونیستی همچنان در این زمینه تعلل می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت دولت آلمان با حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر به گذشته نازیستی خود بازگشت.

اسامه حمدان تاکید کرد که تلاش های دولت آمریکا برای تحمیل رویکرد و نگرش رژیم صهیونیستی برای بعد از جنگ، بیانگر شکست و درماندگی سیاسی آنها است.

یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه امعری

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنج‌شنبه به اردوگاه امعری در جنوب شهر بیره در کرانه باختری یورش بردند.

صهیونیست‌ها اقدام به تفتیش خانه‌های فلسطینیان کرده و چند نفر را هم بازداشت کردند.

در درگیری‌های اردوگاه امعری دست کم ۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

درگیری مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در قلقیلیه

در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر قلقیلیه در کرانه باختری، مبارزان مقاومت فلسطین با آن‎‌ها وارد درگیری مسلحانه شدند.

منبع محلی اعلام کردند که درگیری‌ها در قلقیلیه چندین ساعت است که ادامه دارد و مبارزان فلسطینی در مسیر صهیونیست‌ها بمب دست‌ساز منفجر کردند.

درگیری مقاومت با اشغالگران در اردوگاه نور شمس

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست / تداوم بمباران شدید شمال نوار غزه

زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست/ تداوم بمباران شدید شمال نوار غزه

منابع عبری از مجروحیت هفت نظامی صهیونیستی در آب‌های غزه به دلیل واژگونی قایق جنگی حامل آنها، خبر می دهند.

به گزارش زیرنویس، ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۷ نفر از نظامیان نیروی دریایی خود در آب‌های غزه خبر داده است.

ارتش صهیونیستی مدعی شده که این ۷ نظامی بر اثر واژگونی قایقی نظامی حین مأموریت زخمی شده و به بیمارستان عسقلان انتقال داده شدند.

در تحولی دیگر، شبکه الجزیره دقایقی پیش از تداوم شدید بمباران مناطق مختلف شمال نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

بنابراین گزارش، در شرایط کنونی درگیری‌هایی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در شرق جبالیا (شمال نوار غزه) جریان دارد.

همچنین ارتباطات اینترنتی و مخابراتی در نوار غزه برای هفتمین روز پیاپی قطع است.

سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو رسماً کلید خورد

سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو رسما کلید خورد

منابع عبری با اشاره به تشدید اختلافات میان بایدن و نتانیاهو، از آغاز روند سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو از سوی احزاب صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش زیرنویس، منابع عبری زبان اعلام کردند حزب یش عتید به ریاست یائیر لاپید (رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی) درصدد ارائه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو به خاطر بودجه سال ۲۰۲۴ است.

حزب لاپید پیش از این در مواضعی بودجه سال جاری رژیم صهیونیستی را بسیار نامناسب توصیف کرده است.

این در حالی است که قبل از این نیز حزب کار اعلام کرده بود که قصد ارائه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه به خاطر ناتوانی در بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه را دارد.

بدین ترتیب، برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، دو طرح برای سلب اعتماد از دولت نتانیاهو ارائه شده است.

این در حالی است که مسؤولان آمریکایی تاکید کردند که اختلافات بین دولت بایدن و نتانیاهو به ویژه پس از سفر اخیر بلینکن به اراضی اشغالی عمیق‌تر و شدیدتر شده است.

شبکه مذکور اشاره کرد که دولت بایدن برای تحقق اهداف خود در منطقه به شرایط مابعد نتانیاهو چشم دوخته است.

این شبکه به نقل از مسؤولان آمریکایی بیان کرد که دولت بایدن همراه با برخی مقامات اسرائیلی در تلاش برای آماده‌سازی اوضاع جهت تشکیل کابینه جدید پس از نتانیاهو است.

بلینکن: هیچ راه‌حل نظامی در مورد حماس وجود ندارد

بلینکن: هیچ راه‌حل نظامی در مورد حماس وجود ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد که در ارتباط با موضوع مقابله با جنبش حماس، هیچ گونه راه حل نظامی وجود ندارد.

به گزارش زیرنویس، شبکه NBC به نقل از مسوولان آمریکایی بیان کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به نتانیاهو ابلاغ کرده که هیچ راه حل نظامی در مورد سرنوشت و آینده حماس وجود ندارد و اسرائیل باید این را بپذیرد.

منبع: مـهر