تیم ملی یعنی منچسترسیتی؛ قلعه نویی یعنی گواردیولا/ حالا انتظار قهرمانی است
تیم ملی یعنی منچسترسیتی؛ قلعه نویی یعنی گواردیولا/ حالا انتظار قهرمانی است

تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست فلسطین در یک بازی خوب و منطقی حالا مهیای دیدار با هنگ کنگ می‌شود.

- تیم ملی یعنی منچسترسیتی؛ قلعه نویی یعنی گواردیولا/ حالا انتظار قهرمانی است

هنگ کنگ چندی پیش هم در تهران در مسیر مقدماتی جام جهانی بازی با ایران را تجربه کرد و در این بازی نشان داد، یارای مقابله و ایجاد دردسر برای شاگردان امیر قلعه نویی را ندارد. با این حال تاکید سرمربی تیم  ملی به بازیکنان این بود که نباید هیچ حریفی را در جام ملت ها دست کم گرفت و در یک کلام تیم ضعیف در جام ملت ها وجود ندارد.

در آستانه این بازی امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری به نکته جالبی اشاره کرد. او به اشاره به علاقه ویژه اش به فوتبال تهاجمی گفت شیوه بازی گواردیولا در من سیتی را در تیم ملی دنبال می کند. او دقیقا اینطور گفت: « همان کاری که گواردیولا در منچسترسیتی انجام می‌دهد و من، این فلسفه را در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت گلزنی نسازید، چه فایده دارد؟ باید با مالکیت توپ، زمان را بگیرید و به سراغ ایجاد فرصت گلزنی بروید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.»

حالا با طرح این صحت ها انتظار همه از تیم ملی در جام ملت ها قهرمانی است. چرا که گواردیولا در سال های اخیر جز نسل های موفق مربیان فوتبال بوده و همواره به همراه تیم هایش در تورنمنت های مختلف قهرمان می شود. به خوبی می دانیم منچستر سیتی در سال های اخیر یکی از تیم های قابل احترام لیگ برتر جزیره و لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

مربی ای که سبک کار گواردیولا را دنبال کند و سعی می کند، تیمش را شبیه منچستر سیتی ببار بیاورد، به طور حتم باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و حالا همه امیدوار هستیم این تیم در جام ملت ها قهرمان شود.

امیر قلعه نویی تا کنون به صراحت  از ایده خودش در جام ملت ها حرف نزده بود و اینکه چه مقامی را در این مسابقات دنبال می کند اما با مصاحبه ای که پیش از بازی با هنگ کنگ انجام داد، نشان داد در این تورنمنت به دنبال دست یابی به یک مقام مهم است. یعنی قهرمانی در جام ملت ها. این انصافا بهترین اتفاق فوتبالی در تاریخ بعد از انقلاب خواهد بود. به این خاطر که تیم ملی بعد از انقلاب قهرمان جام ملت ها نشده است.

منبع: خبـر ورزشی