تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا توانست به برتری چهار بر یک مقابل فلسطین برسد و شروع خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد، اما شاگردان قلعه‌نویی از ساعت ۲۱ امشب که در دومین مسابقه به مصاف هنگ‌کنگ خواهند رفت، شرایط قطعی کردن صعود را دارند و در صورت کسب سه […]

- ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ/ انتخاب ۱۱ ملی‌پوش سرحال برای صعود

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا توانست به برتری چهار بر یک مقابل فلسطین برسد و شروع خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد، اما شاگردان قلعه‌نویی از ساعت ۲۱ امشب که در دومین مسابقه به مصاف هنگ‌کنگ خواهند رفت، شرایط قطعی کردن صعود را دارند و در صورت کسب سه امتیاز، با استرس کمتری به استقبال آخرین بازی برابر امارات می‌روند.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی امشب به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که بنابر اعلام کادر پزشکی، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده دو غایب قطعی در این بازی خواهند بود و ترابی با وجود حضور در بخشی از تمرین گروهی روز گذشته، شرایط حضور در زمین را ندارد.

علیرضا بیرانوند که انگیزه زیادی برای ثبت کلین‌شیت و بهترین عملکرد یک گلر ایرانی در جام ملت‌های آسیا دارد، احتمالا برای دومین بازی پیاپی در ترکیب تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ قرار بگیرد و گلر اصلی خواهد بود.

در غیاب شجاع خلیل‌زاده، بعید است فرصت حضور در ترکیب به سامان فلاح برسد و بنابراین قابل پیش‌بینی است که قلعه‌نویی از زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدمجید حسینی در ترکیب بهره ببرد و حسینی را جانشین شجاعِ مصدوم کند.

رامین رضاییان پس از چهار مسابقه متوالی غیبت در رقابت‌های باشگاهی و ملی، در دیدار گذشته ایران مقابل فلسطین فرصت کمی به دست آورد و در لحظات پایانی به زمین رفت، اما بعید نیست امشب برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه دوباره به جمع ۱۱ نفر اصلی برگردد و جانشین صادق محرمی شود تا دوباره آمادگی خود را نشان بدهد.

کاپیتان تیم ملی ایران مقابل فلسطین، احسان حاج‌صفی بود که نمایش کم‌اشتباه و خوبی ارائه داد ولی ممکن است امشب برای دیدار بعدی برابر امارات استراحت کند و میلاد محمدی جای او را در سمت چپ خط دفاعی بگیرد.

سعید عزت‌اللهی بازیکن فیکس تیم ملی مقابل فلسطین بود، اما احتمالا یکی دیگر از تغییرات قلعه‌نویی در بازی برابر هنگ‌کنگ، همین بازیکن باشد و روزبه چشمی به جای او در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شود؛ هرچند امید ابراهیمی نیز با گلزنی در دیدار تدارکاتی مقابل بورکینافاسو و بازی تعویضی در شروع جام ملت‌ها، دیگر گزینه است.

سامان قدوس مهره بدون جانشین و مورد علاقه قلعه‌نویی است و پس از درخشش در نخستین بازی جام ملت‌ها که دو پاس گل داد، بعید است امشب از ترکیب خارج شود و جای خود را به بازیکن دیگری بدهد.

علی قلی‌زاده در دو دیدار تدارکاتی متوالی مقابل بورکینافاسو و اندونزی از شروع نیمه دوم به زمین رفت که در فاز هجومی خطرناک ظاهر شد ولی برابر فلسطین فرصت بازی به دست نیاورد، اما او گزینه در دسترس سرمربی تیم ملی در بازی برابر هنگ‌کنگ است و بعید نیست جای علیرضا جهانبخش ار در پست وینگر راست بگیرد.

مهدی قایدی در دیدار قبلی درخشان ظاهر شد و پاس اولین گل ایران در جام ملت‌ها را داد و گل سوم را هم به زیبایی به ثمر رساند، اما در شروع نیمه دوم محمد محبی جای او را گرفت که پیش‌بینی می‌شود امشب محبی از ابتدا به زمین برود و قایدی در نیمه دوم استفاده شود.

تیم ایران در نخستین بازی جام ملت‌ها با زوج مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد مقابل فلسطین به میدان رفت و سردار آزمون در نیمه دوم به جای انصاری‌فرد وارد زمین شد، اما به احتمال قوی، زوج دوست‌داشتنی طارمی- آزمون امشب دوباره از ابتدا شکل بگیرد و تیم هنگ‌کنگ را به دردسر بیندازد.

ایران ترکیب تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ را احتمالا این نفرات تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

منبع: خبـر ورزشی