به گزارش زیرنویس، موی چرب به مراقبت های خاصی نیاز دارد. دلایل موی چرب و نکات نگهداری از آن در این مطلب آورده شده است. موهای چرب فقط یک مسئله در تابستان نیست و در زمستان نیز وجود دارد. با نکاتی از یک متخصص بدانید که چگونه از موهای چرب در زمستان جلوگیری کنید. دلایل […]

به گزارش زیرنویس، موی چرب به مراقبت های خاصی نیاز دارد. دلایل موی چرب و نکات نگهداری از آن در این مطلب آورده شده است.

موهای چرب فقط یک مسئله در تابستان نیست و در زمستان نیز وجود دارد. با نکاتی از یک متخصص بدانید که چگونه از موهای چرب در زمستان جلوگیری کنید.

دلایل موی چرب در زمستان

موی چرب علل مختلفی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

هوای خشک و سرد

موهای چرب در زمستان به دلیل هوای خشک و سرد فصل اتفاق می افتد. به دلیل خشکی هوا، پوست سر تمایل دارد تولید سبوم طبیعی خود را افزایش دهد تا خشکی را جبران کند. این امر منجر به پوست سر چرب می شود که مستعد شوره سر و پوسته پوسته شدن است .

استرس فصلی

استرس منجر به سطوح بالاتر کورتیزول، هورمون اصلی استرس در بدن می شود. افزایش کورتیزول در بدن منجر به تولید بیشتر سبوم می شود که منجر به چربی و چربی پوست سر می شود.

کلاه های زمستانی

پوشیدن کلاه در فصل زمستان منجر به عرق کردن سر می شود و به چرب شدن موها کمک می کند.

چگونه از موهای چرب در زمستان جلوگیری کنیم؟

موهای چرب می تواند یک نگرانی رایج باشد، اما با مراقبت صحیح موهای خود را شاداب و سالم نگه دارید. در اینجا چند نکته برای دور نگه داشتن چربی در مو آورده شده است.

شستشوی منظم و مکرر

شستن منظم موها برای از بین بردن چربی اضافی و جلوگیری از تجمع چربی که منجر به چربی می شود ضروری است. برای حفظ تعادل سالم بدون خشک کردن بیش از حد پوست سر، شامپو و نرم کننده ملایم و بدون سولفات را انتخاب کنید.

شامپو خشک به عنوان یک راه حل سریع

در روزهایی که نمی توانید موهای خود را بشویید، از شامپوی خشک استفاده کنید. این یک راه راحت برای جذب چربی اضافی و حجم دادن به موها است و بدون شستشوی کامل ظاهری تمیز به موهای شما می بخشد. با این حال، از استفاده منظم آن خودداری کنید.

شامپوی مناسب برای شوره سر را انتخاب کنید

اگر شوره سر به چرب شدن پوست سر کمک می کند، شامپوی ضد شوره حاوی موادی مانند زینک پیریتیون یا کتوکونازول را انتخاب کنید. این شامپو به کنترل شوره سر و کاهش مشکلات چربی پوست سر کمک می کند.

شرایط زمینه ای را شناسایی کنید

در حالی که شوره سر می تواند به موهای چرب کمک کند، سایر مشکلات مو نیز باعث ایجاد این مشکل می شوند. تمایز بین شوره سر رایج و سایر بیماری های زمینه ای مانند درماتیت سبورئیک یا پسوریازیس بسیار مهم است. اگر پوسته ها باقی ماند، برای تشخیص دقیق و یک برنامه درمانی شخصی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

درمان های خانگی برای موهای چرب

استفاده از داروهای طبیعی را در برنامه مراقبت از موی خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شستشوی سرکه با رقیق کردن سرکه سیب با آب می تواند به تعادل pH پوست سر کمک کند و چربی اضافی را کاهش دهد. علاوه بر این، روغن درخت چای که به دلیل خواص ضد میکروبی خود شناخته شده است، می تواند رقیق شود و برای کنترل چربی روی پوست سر استفاده شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

منبع: خط سلامت

منبع خبر: رکنـا