تیم ملی همه را نگران کرد؛ هنگ‌کنگ روی اعصاب قلعه‌نویی رفت
تیم ملی همه را نگران کرد؛ هنگ‌کنگ روی اعصاب قلعه‌نویی رفت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه دوم خود در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۲۱ و در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف هنگ کنگ رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. ترکیب تیم ملی با توجه به مصدومیت چند بازیکن با تغییراتی روبرو شده بود که مهم‌ترین آن‌ها […]

- تیم ملی همه را نگران کرد؛ هنگ‌کنگ روی اعصاب قلعه‌نویی رفت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه دوم خود در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۲۱ و در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف هنگ کنگ رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

ترکیب تیم ملی با توجه به مصدومیت چند بازیکن با تغییراتی روبرو شده بود که مهم‌ترین آن‌ها اضافه شدن روزبه چشمی به عنوان هافبک دفاعی بود.

 
حضور شهریار مغانلو در خط حمله و میلاد محمدی در جناح چپ نیز تغییرات دیگری بود که امیر قلعه نویی ایجاد کرده بود.

ملی پوشان ایران طبق انتظار بازی را هجومی آغاز کردند، اما اشتباهات مکرر در پاس دادن و همینطور فقدان طراحی درست حمله سبب شده بود تا با وجود پیش افتادن از حریف نمایش درخشانی در نیمه نخست نداشته باشند.

ایران در این نیمه روی خلاقیت مهدی قایدی در دقیقه ۲۴ به گل برتری رسید و روی یک صحنه که بیرانوند به شکلی عجیب توپ ارسالی را مقابل پای بازیکن هنگ کنگی انداخت خوش شانس بودیم که گل تساوی را دریافت نکردیم.

در نیمه دوم باز هم ایران حملات خود را آغاز کرد، اما بیشتر از کار‌های تاکتیکی چشم به خلاقیت‌های فردی داشتیم.

مصدومیت مجید حسینی مدافع مرکزی کشورمان و تعویض اجباری وی در دقیقه ۶۳ سبب جابجایی‌هایی در ترکیب ما شد. در این دقیقه با اضافه شدن سعید عزت اللهی، کریم انصاری فرد و محمد محبی به دنبال افزودن بر بار هجومی تیم مان بودیم که این تغییرات و در ادامه حضور امید ابراهیمی و احسان حاج صفی نیز فرم بهتری به تیم ما نداد.

مصدومیت و تعویض اجباری علیرضا جهانبخش نیز برای امیر قلعه نویی اتفاق ناخوشایندی بود.

تیم ایران هر چند با این پیروزی شش امتیازی شد، اما نمایش پر اشکال شاگردان قلعه نویی برابر حریفی چون هنگ کنگ نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و نشان داد که اگر خیال قهرمانی در این دوره را داریم باید هر چه سریعتر و قبل از راه رسیدن رقبای اصلی و قدرتمند فکری به حال این تیم کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین