به گزارش زیرنویس، امیر قلعه‌نویی پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ، اظهار داشت: خوشحالیم سه امتیاز بازی را گرفتیم و بازی خوبی انجام دادیم، ولی این همه موقعیت خراب کردن مربی را به سکته می‌اندازد. ما موقعیت‌های زیادی از […]

 

به گزارش زیرنویس، امیر قلعه‌نویی پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ، اظهار داشت: خوشحالیم سه امتیاز بازی را گرفتیم و بازی خوبی انجام دادیم، ولی این همه موقعیت خراب کردن مربی را به سکته می‌اندازد. ما موقعیت‌های زیادی از دست دادیم و امکان داشت در ۱۰ دقیقه آخر تنبیه هم بشویم. همین که سه امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم.

 

جای خوشحالی دارد که بعد از چند وقت کلین‌شیت کردیم

وی در ادامه افزود: به هنگ‌کنگ و سرمربی‌اش تبریک می‌گویم که فوتبال خوبی انجام دادند. آنها دنبال پیروزی بودند، ولی ما کمی باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر بودیم. از شش قدم و دروازه خالی گل نزدن ایراد کار است، ولی جای خوشحالی دارد که بعد از چند وقت کلین‌شیت کردیم. با توجه به بازی هجومی که انجام می‌دهیم، این بار کلین‌شیت کردیم، البته در یکی دو صحنه شانس آوردیم و باید گل می‌خوردیم. همین که سه امتیاز را گرفتیم، صعود کرده و کلین‌شیت کردیم خوشحالم، ولی از اینکه موقعیت از دست می‌دهیم ناراحتم.

 

باید بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر کنیم نه حریفان تیم ملی در مراحل بعد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا شکست غیرمنتظره ژاپن مقابل عراق تغییری در برنامه‌های تیم ملی در مرحله حذفی ایجاد خواهد کرد یا نه، گفت: طبیعتاً مربیان برای خودشان ترسیم‌هایی دارند، ولی هر طور فکر کنیم در مراحل بعدی به یکی از این دو تیم (ژاپن و کره جنوبی) می‌خوریم، بنابراین فقط دنبال بازی‌های خودمان هستیم که با کیفیت خوب به مراحل بالاتر می‌رویم. ما به اینکه در مرحله حذفی به چه تیمی می‌‌خوریم فکر می‌کنیم، ولی باید بیشتر و بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر کنیم.

 

وقتی تیم موقعیت ایجاد می‌کند یعنی به بلوغ تاکتیکی رسیده است

قلعه‌نویی راجع به اشتباهات فردی بازیکنان در جریان بازی و عصبانیت‌هایش خاطر نشان کرد: برخی از بازیکنان آن کیفیتی که باید در هر بازی داشته باشند، نداشتند و منِ مربی چندین سال است با این نوع بازیکنان مشکل دارم. در جاهای دیگر بازیکن کیفیت ۸۰ یا ۷۰ درصدی دارد. شاید دلیل بازی امروز ما به خاطر شکست ژاپن بود یا بازیکنان هنگ‌کنگ را دست‌کم گرفته بودند، نمی‌دانم! با این حال، وقتی تیم موقعیت ایجاد می‌کند یعنی به بلوغ تاکتیکی رسیده است. اگر نصف موقعیت‌ها گل می‌شد، بازی ۴ یا ۵ بر صفر می‌شد، طور دیگری سوال می‌کردید. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی نسبت به بازی قبل بهتر بوده است، منِ مربی راضی‌ام. از دست دادن موقعیت‌ها ایراد کار است و باید هر بازی را به حکم فینال نگاه کرد. متأسفانه در تیم‌های ایرانی و نوع بازیکنان ایرانی این مشکل وجود دارد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: رکنـا