پیشکسوت فوتبال: تیم ملی استرس دارد و باید فشار قهرمانی از روی آن برداشته شود
پیشکسوت فوتبال: تیم ملی استرس دارد و باید فشار قهرمانی از روی آن برداشته شود

امیر حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص دیدار شب گذشته تیم ملی کشورمان مقابل هنگ‌ کنگ اظهار داشت: قبل از هر چیز من این برد و کسب سه امتیاز را به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. من قصد ندارم اشاره‌ای به نقاط ضعف داشته باشم اما چیزی که مشخص […]

امیر حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص دیدار شب گذشته تیم ملی کشورمان مقابل هنگ‌ کنگ اظهار داشت: قبل از هر چیز من این برد و کسب سه امتیاز را به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. من قصد ندارم اشاره‌ای به نقاط ضعف داشته باشم اما چیزی که مشخص بود این  است که هنگ‌ کنگ چیزی برای از دست دادن نداشت و مشخص بود که با تمرکز زیادی پا به این بازی گذاشته بودند. آنها از بازی با امارات تا بازی با  تیم ملی ایران تدارکات خوبی داشتند و به نظر من مربی این تیم بسیار باهوش عمل کرد چرا که چهار بازیکن جلوی هنگ‌ کنگ کاملاً روی دفاع ما فشار می‌آوردند تا  اجازه بازی‌سازی را از خط دفاع بگیرند که همین مسئله به ما صدمه زد.

*توقعات زیاد به تیم ملی فشار می آورد

وی ادامه داد: در بازی‌های این شکلی، خلاقیت بازیکنان خیلی می‌تواند کمک‌حال باشد که خوشبختانه مهدی قائدی این خلاقیت را داشت و گلزنی کرد. کم پیش می‌آید که تیم روی تاکتیک ما بازی کند اما به هر حال تیمی که بازی اولش را باخته بود چیزی برای از دست دادن نداشت و بی‌محابا بازی می‌کرد که همین مسئله آن را سخت کرده بود. به نظر من باید توقعات زیادی از تیم ملی نداشت چرا که این مسئله روی تیم ملی فشار ایجاد می‌کند. در مراحل بعد کار سخت‌تر خواهد شد و باید فشار روی کادر فنی و بازیکنان کم شود. سال‌های زیادی است که تیم ملی قهرمان نشده و همین مسئله باعث شده که فشار زیادی روی این تیم وارد شود و همین موضوع عملکرد خودش را دیشب نشان داد. دیدیم که بازیکنان یا مصدوم می‌شدند یا پاس اشتباه می‌دادند. شب گذشته کنعانی‌زادگان و چشمی اشتباهات زیادی داشتند و فکر می‌کنم باخت ژاپن به عراق در استرس بازیکنان ما بی‌تأثیر نبود. 

- پیشکسوت فوتبال: تیم ملی استرس دارد و باید فشار قهرمانی از روی آن برداشته شود

 

*تیم ملی استراس دارد و باید یک روان شناس در تیم باشد

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان در خصوص دیدار بعدی تیم ملی مقابل امارات گفت: مهم این است که تیم ملی آرامش داشته باشد و نیمکت تیم ملی هم فشار زیادی احساس نکند. به نظر من نیمکت تیم ملی ما آرامش کافی ندارد و من هم دلیلش را نمی‌دانم اما شب گذشته دیدید که امیر قلعه‌نویی چقدر عصبانی بود و فکر می‌کنم این عصبانیت در مراحل بالاتر روی تیم ملی اثرگذار باشد و کار دست ما بدهد. باید فشار از روی تیم ملی کم شود یا یک روان‌شناس استخدام کنند. چرا که تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید این همه استرس داشته باشد اما ما دیشب استرس را در چشمان سرمربی تیم ملی می‌دیدیم. 

*قلعه نویی نمی‌خواهد دستش برای رقبا باز شود

صادقی در خصوص تغییرات تیم ملی نسبت به بازی اول خاطرنشان کرد: به هر حال شاید سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد دستش برای رقبا باز شود و این را باید در نظر گرفت که ما ۲۵ بازیکن خوب داریم که البته میانگین سنی آنها بالا است. شاید سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد دستش رو شود و ریسک زیادی انجام نداده است. همین حالا زوج طارمی و آزمون مثل گذشته کنار هم نیستند که این هم خوب است و هم بد.

- پیشکسوت فوتبال: تیم ملی استرس دارد و باید فشار قهرمانی از روی آن برداشته شود

*باید از فوتبال لذت ببریم

ملی‌پوشان کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ در خصوص اینکه از این تیم باید انتظار قهرمانی در آسیا داشت یا نه، ادامه داد: همیشه انتقاد، تشویق و تنبیه تأثیرگذار نیست و باید شرایط به گونه‌ای باشد که از فوتبال لذت ببریم. برخی از کارشناسان فوتبال دنبال لذت بردن از فوتبال نیستند. یک کارشناس در تلویزیون می‌گوید که تاکتیک دیگر چیست؟! وقتی فردی به عنوان کارشناس دعوت می‌شود باید خیلی از مسائل را رعایت کند. کسی که اسم بزرگی دارد باید در زمان کارشناسی درست و اصولی حرف بزند. این تیم برای همه مردم ایران است.

*فرقی ندارد سرمربی تیم ملی کیست و باید حمایت کرد

وی افزود: من به عنوان بازیکن سابق تیم ملی حق دارم حرف بزنم و فکر می‌کنم برداشتن بار روانی از روی تیم ملی می‌تواند مؤثر باشد. در سال ۲۰۱۳ که برای جام جهانی تلاش می‌کردم از سه بازی مهم باید ما امتیاز می‌گرفتیم و آن سال اتفاقات قشنگی رخ داد که باعث شد تمرکز بازیکنان در بالاترین شرایط باشد. اگر این تیم نتیجه بگیرد برای همه مردم خواهد بود و اگر شکست بخورد همه ما شکست خوردیم و دود آن به چشم همه می‌رود. یک کارشناس باید زبان قشنگی داشته باشد و نباید اینطور باشد که اگر خودمان هستیم حمایت کنیم و اگر نبودیم آن تیم را بکوبیم. هر کسی که سرمربی تیم ملی است فرقی ندارد و باید از او حمایت کرد.

پایان پیام/





منبع: فارس