مواد لازم برای ۳ نفر ۲ پیمانه برنج۲۰۰ گرم اسفناج۲ عدد پیاز متوسط۲ حبه سیر۴ تکه فیله مرغ۲ ق‌س زعفران آب کردهنمک، فلفل و روغن به مقدار لازم ۱. برنج را با مقداری نمک به مدت دو، سه ساعت خیس کنید. ۲. اسفناج را شسته، بعد از آبکشی خرد کنید. پیاز‌ها را هم پوست کنده، […]

مواد لازم برای ۳ نفر

۲ پیمانه برنج
۲۰۰ گرم اسفناج
۲ عدد پیاز متوسط
۲ حبه سیر
۴ تکه فیله مرغ
۲ ق‌س زعفران آب کرده
نمک، فلفل و روغن به مقدار لازم

۱. برنج را با مقداری نمک به مدت دو، سه ساعت خیس کنید.

۲. اسفناج را شسته، بعد از آبکشی خرد کنید. پیاز‌ها را هم پوست کنده، شسته و خرد کنید.

۳. در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید، نیمی از پیاز‌های خرد شده را در روغن داغ سرخ کنید. سیر را هم خرد کرده و همراه با پیاز‌ها سرخ کنید.

۴. اسفناج‌های خردشده را به تابه اضافه کرده و با پیاز و سیر تفت دهید. برای مزه‌دار کردن سبزیجات کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید و بعد از روی حرارت بردارید.

۵. فیله‌های مرغ را با مقداری نمک، فلفل و پیاز و در صورت دلخواه مقداری روغن روی حرارت تفت دهید و کمی آب بریزید تا مرغ‌ها بپزند. در آخر مرحله پخت مرغ، زعفران آب کرده را هم اضافه کنید.

۶. برنج را طبق معمول آبکش کردن بجوشانید. پس از آبکش کردن برنج، ته قابلمه‌ای را که می‌خواهید اسفناج‌پلو را در آن درست کنید روغن ریخته، ته‌دیگ مناسب (نان یا سیب‌زمینی) بگذارید.

۷. حالا برنج را در قابلمه بریزید، لابه‌لای برنج، اسفناج‌های تفت‌داده‌شده را هم بریزید و مقداری روغن آب کرده روی برنج ریخته و برنج را به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه دم کنید.

۸. بعد از دم کشیدن برنج، آن را در دیس یا ظرف مورد نظر کشیده و با مرغ‌های زعفرانی سرو کنید.

فوت‌وفن

اسفناج را در حدی تفت دهید که رنگ آن تغییر نکند و سیاه نشود.

منبع: همشهری آنلاین

+