سبحان یاری در پاسخ به این سوال که چرا بعد از کسب نشان طلای جوانان جهان نتوانست در رده سنی بزرگسالان آنطور که انتظار می‌رفت ظاهر شود و جزو مدعیان اصلی دوبنده تیم ملی قرار بگیرد، اظهار داشت: مدت کشتی را کنار گذاشتم کمی دلسرد شده بودم. یکسری عوامل بیرونی منجر به این دلسردی شد. […]

- MMA غیرحرفه‌ای بود؛ پیشنهادشان را رد کردم!/ عوامل بیرونی باعث شد کشتی را کنار بگذارم

سبحان یاری در پاسخ به این سوال که چرا بعد از کسب نشان طلای جوانان جهان نتوانست در رده سنی بزرگسالان آنطور که انتظار می‌رفت ظاهر شود و جزو مدعیان اصلی دوبنده تیم ملی قرار بگیرد، اظهار داشت: مدت کشتی را کنار گذاشتم کمی دلسرد شده بودم. یکسری عوامل بیرونی منجر به این دلسردی شد.

وی با اشاره به اینکه به وعده‌وعیدهایی که در آن مقطع به او داده شده بود، عمل نشد، عنوان کرد: کمکم نکردند، درخصوص استخدامم قول داده بودند اما کارم انجام نشد. از وعده استخدام گرفته تا اهدای زمین بابت قهرمانی جهان، هیچ کدام به سرانجام نرسید. همه اینها روح و ذهنم را به هم ریخته بود.

این کشتی‌گیر کرمانشاهی درباره اینکه بابت قهرمانی جهانش جایزه‌ای دریافت نکرده؟، گفت: اینطور که فهمیدم همیشه جایزه وزارت ورزش خیلی دیرتر پرداخت می‌شود اما به خاطر پیگیری‌های علیرضا دبیر، این بار یک سال و چند ماه گذشته از پایان مسابقات جهانی، پاداش‌ طلای آسیایی و طلای جهانی‌ام چند ماه قبل پرداخت شد. در کرمانشاه هم هاشم درویشی یک مراسمی گرفت و رقمی به عنوان پاداش برایم جمع شد.

یاری که مدتی هم تصمیم گرفته بود در MMA کارش را دنبال کند، در این خصوص تأکید کرد: از کشتی دلسرد شده بودم، تصمیم گرفتم به MMA بروم. پیشنهادش به من مطرح شده بود، اما آنهایی که خودشان در این زمینه پیش‌قدم شده بودند، حرفه‌ای نبوده و حرفه‌ای هم رفتار نکردند. وقتی دیدم اینطور است، قیدش را زدم.

این کشتی‌گیر ۲۲ ساله که در لیست اعزامی به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۳ بود ولی به خاطر عدم صدور ویزای آلبانی برای تیم ایران از این سفر بازماند، در این‌باره تصریح کرد: در این مدت بیشتر درگیر بیرون بودم تا ورزش و جا ماندم. یک سال به خاطر ضرب‌خوردگی حضور در امیدهای جهان را از دست دادم و سال بعدش که دیگر می‌خواستم این یک استارت خوب برای بازگشتم به میدان باشد و خوب هم داشتم تمرین می‌کردم، تیم اعزام نشد. در واقع برگشته بودم که دوباره کشتی بگیرم و به جمع مدعیان برگردم که نشد.

یاری درباره علت دیسکالیفه شدنش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در ساری گفت: چون بعد از عدم اعزام تیم به آلبانی دوباره خوب تمرین نکرده بودم و فکرم درگیر بود، وقتی باختم خیلی عصبی شدم. کشتی‌ام با امیرحسین کاووسی نزدیک بود که در ثانیه‌های آخر او را بیرون تشک بردم، اما چون با زانو بیرون رفته بود امتیازی ندادند و من هم خیلی عصبی شدم و از تشک بیرون آمدم، بعد که برگشتم که داور دست کشتی‌گیر برنده را بالا ببرد، دیدم دیسکالیفه‌ام کرده‌اند.

منبع: خبـر ورزشی