چگونه در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟
چگونه در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

اکنون که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اولین صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین BTC را تایید کرده، بسیاری قصد سرمایه گذاری در این صندوق ها را دارند. کریپتو پیچیده است. توضیح دارایی ها دشوار و مدیریت آنها چالش برانگیز است. اما با راه اندازی این صندوق ها شرایط برای کسانی […]

چگونه در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

اکنون که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اولین صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین BTC را تایید کرده، بسیاری قصد سرمایه گذاری در این صندوق ها را دارند.

کریپتو پیچیده است. توضیح دارایی ها دشوار و مدیریت آنها چالش برانگیز است. اما با راه اندازی این صندوق ها شرایط برای کسانی که امیدوار به خرید ارز دیجیتال هستند تغییر میکند.  SEC سرانجام صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین را تایید کرد و ساده ترین مسیر ممکن را برای یک سرمایه گذار خرد معمولی باز کرد تا وارد بازار ارزهای دیجیتال شود.

صندوق قابل معامله در بورس ETF سبدی از دارایی ها است که در بورس معامله می شود. ممکن است با بزرگ‌ترین شرکت‌های بازار سهام مانند SPY و IVY آشنا باشید که S&P 500 را راه اندازی کرده، یک شاخص سهام که ۵۰۰ شرکت از بزرگترین شرکت‌های تجاری در ایالات متحده را دنبال می‌کند.

صندوق های ETF اسپات بیت کوین (BTC) (اسپات به معنی خود دارایی و نه برخی از نسخه های مصنوعی یا قراردادهای مشتقات)، هر کدام مقادیر زیادی بیت کوین جمع آوری می کنند و سرمایه گذار یک بخش کوچک از آن را خریداری میکند.

برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، شما می‌توانید در طول روز معاملاتی هر چقدر که دوست دارید، ETF بخرید و بفروشید، تا زمانی که دیگران نیز در حال خرید و فروش باشند و می توانید هر زمان که بخواهید به بازار وارد یا خارج شوید.

کارگزاران آنلاین

راه خرید برای اکثریت افراد از طریق کارگزاری ها خواهد بود. هر یک از خدمات کارگزاری در موقعیتی هستند که می توانند به ETF های جدید در هنگام ورود به صرافی ها دسترسی داشته باشند. اگر حسابی ندارید، می‌توانید فرم‌های اولیه را برای باز کردن حساب در شرکت‌هایی مانند مورگان استنلی، فیدلیتی یا دیگر موارد ارسال کنید. به دلیل انقلاب اخیری که توسط رابینهود Robinhood جرقه زده شد، هزینه اولیه برای خرید و فروش ETF ها معمولاً باید صفر باشد.

صندوق های ETF اوراق بهادار هستند، بنابراین کسانی که می خواهند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند احتمالاً از کانال های مالی قدیمی عبور می کنند.

جذابیت بیشتر ETF ها به ویژه آنهایی که شاخص های سهام را ردیابی می کنند این است که مجموعه متنوعی از دارایی ها را در یک خرید ارائه می دهند. بدیهی است که صندوقی که فقط بر بیت کوین متمرکز شده شامل نوساناتی خواهد بود که سرمایه گذاران بیت کوین به آن عادت کرده اند. با این حال، یک ETF بیت کوین می تواند در را به روی محصولات مشابه با سایر ارزهای دیجیتال باز کند، بنابراین ممکن است زمانی فرا برسد که یک سرمایه گذار بتواند یک سهم ETF را خریداری کند که شامل طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال است.

درخواست های ETF بیت کوین فیدلیتی، بلک راک، گری اسکیل

چگونه در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده حدود ده ها درخواست از شرکت ها را برای راه اندازی ETF های اسپات بیت کوین از جمله Fidelity، BlackRock و Grayscale تایید کرد. برخی از آنها هزینه های مورد انتظار خود را برای مدیریت این محصولات کاهش داده بودند. بنابراین، سرمایه گذاران ممکن است در ابتدا با کارمزدهای کمتری مواجه شوند.

از زمانی که کامرون و تایلر وینکلواس در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد ایجاد یک ETF بیت کوین را ارائه کردند، شرکت ها به دنبال تاییدیه SEC بودند. پیش از تایید ETFها، هیجانات پیرامون راه اندازی این صندوق ها افزایش یافت و حتی موجب رشد بسیاری از ارزهای دیجیتال شد. بر اساس داده‌های موجود، در ۱۴ نوامبر ۲۰۳، ارزش بازار تتر USDT برای مدت کوتاهی به ۸۷ میلیارد دلار رسید.

به گفته سخنگوی تتر، رشد مداوم USDT به دو دلیل کلیدی رخ داده است. یکی از این دلایل هیجان بازار در مورد تایید احتمالی صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بوده است.

به گفته سخنگوی این شرکت، رشد تتر نیز با افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور تقویت شده است. این نماینده گفت که استیبل کوین USDT به طور فزاینده ای خود را به عنوان دلار دیجیتال واقعی برای همه بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه تثبیت کرده است.

در واقع، بسیاری از کشورها از کاهش ارزش پول ملی خود در مقایسه با دلار رنج می برند، از این رو تمام جوامع ساکن در آن کشورها به دلیل ثبات قیمت تتر USDT به آن اعتماد زیادی دارند.

مزایای ETF های کریپتو

تنوع: کریپتو یک کلاس دارایی منحصر به فرد است، بنابراین افزودن آن به پرتفولیو موجب تنوع آن می شود.  ETFهای کریپتو همچنین دسترسی به چندین ارز دیجیتال را امکانپذیر میکنند.

سادگی: برای اکثر سرمایه گذاران، خرید سهام در یک ETF بسیار ساده تر از خرید و نگهداری مستقیم رمزارز است. برای سرمایه‌گذاری مستقیم روی کریپتو، باید یک کیف پول ایجاد کنید، یک صرافی برای معامله پیدا کنید، آن را به حساب بانکی خود متصل کنید و از صرافی کریپتو برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. اما با ETFها میتوانید از حساب کارگزاری موجود خود معامله کنید.

امنیت: در حالی که از نظر فنی در کیف پول خود ارز دیجیتال ندارید، مالک بسیاری از ارزهای دیجیتال هستید و کلیدهای امنیتی برای محافظت در اختیار دارید. اگر ارز دیجیتال خود را از طریق صرافی خریداری می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که کلیدهای خود را در آن صرافی ذخیره کنید. با این حال، کیف پول ها و صرافی ها را می توان هک کرد و کلیدها را دزدید، به این معنی که ارز دیجیتال شما می تواند به سرقت برود.

پیچیدگی خرید و نگهداری ارز دیجیتال به طور مستقیم به این معنی است که بسیاری از سرمایه گذاران یا نمی توانند یا دانش فنی مورد نیاز را برای ورود به این بازار ندارند. ETFهای کریپتو سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را برای طیف وسیع تری از سرمایه گذاران امکانپذیر می کنند.

منبع: اطلاعات انلاین