به گزارش زیرنویس، در همین راستا فلسطین الیوم به نقل از «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه […]

به گزارش زیرنویس، در همین راستا فلسطین الیوم به نقل از «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمق اسراییل را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: اوضاع در مرزهای اسراییل و لبنان پیچیده است چرا که حزب الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیروهای ویژه حزب الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.

شطریت اضافه کرد: سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰ کیلومتر می‌رسد.

وی به موشک‌های برکان که نیروهای حزب الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: این موشک‌ها نیم تُن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیافتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد.

شطریت تصریح کرد: اسراییل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب الله هستیم.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته گزارش داد که اختلافات گسترده ای میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یوآو گالانت وزیر جنگ وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: گالانت و نتانیاهو به سختی با یکدیگر صحبت می‌کنند. این در حالی است که جنگ برای صدوپنجمین روز پیاپی ادامه داشته است.

در این گزارش تاکید شده است: دو طرف از هفته‌های قبل تاکنون تلاش کرده اند تنش‌ها و اختلافات میان خود را مخفی نگه دارند اما موفق نشده اند.

نتانیاهو نه تنها با وزیر جنگ بلکه با دیگر مسوولان رژیم صهیونیستی اختلاف و تنش دارد به طوری که «یاییر لاپید» رییس جریان اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اهمیتی به اسراییل نمی‌دهد.

منبع: مـهر