راز محبوبیت فوتبال در این است که عین خود زندگی است. تمام اصول قوانین و قواعد زندگی در فوتبال هم جاری و ساری هستند و با بررسی فوتبال می‌توان به راهکار برای زندگی هم رسید. در زندگی شما برای موفقیت در هر شغل و تخصصی باید ابتدا تلاش کنید تا برتری‌هایی را به دست آورید. […]

- مزایایی که تیم ملی از آن‌ها استفاده نمی‌کند/ همه این‌ها برای ایران فقط روی کاغذ بود!

راز محبوبیت فوتبال در این است که عین خود زندگی است. تمام اصول قوانین و قواعد زندگی در فوتبال هم جاری و ساری هستند و با بررسی فوتبال می‌توان به راهکار برای زندگی هم رسید. در زندگی شما برای موفقیت در هر شغل و تخصصی باید ابتدا تلاش کنید تا برتری‌هایی را به دست آورید. با تمرین و تلاش استعدادهای خود را پرورش دهید تا تبدیل به مزیت شوند و سپس باید بتوانید از این مزایا درون زمین استفاده کنید.

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند روی کاغذ فلان تیم برنده است و البته که نتیجه مسابقه فوتبال درون زمین تعیین می‌شود و نه روی کاغذ! اما آنچه روی کاغذ از آن یاد می‌شود همان برتری‌ها و مزایای یک تیم یا بازیکنان است. تیمی که روی کاغذ برتری‌هایی دارد اگر بتواند آن را در مستطیل سبز اجرایی کند، نتیجه را هم خواهد برد.

ما روی کاغذ نسبت به هنگ‌کنگ مزایای بسیاری داشتیم. البته معایبی هم بود مثلاً سن بالای بازیکنان، انگیزه کمتر مقابل تیم ضعیف‌تر و فشار توقعات برای پیروزی، اما مزایای بازیکنان ما از هر نظر بیشتر از حریف بود. بازیکنان ما تجربه بالاترین سطح فوتبال دنیا را دارند. سال‌ها کنار یکدیگر بازی کرده‌اند و در جام جهانی حضور داشته‌اند. یعنی همان سن بالا که از یک نظر عیب تیم ماست، با تعریفی دیگر وزن تجربه ما را بالا می‌برد.

تیم ما به نظر از لحاظ فیزیکی نسبت به هنگ‌کنگ مزیت داشت. قد بلند بازیکنان ایرانی و قامت کوتاه مردمان جنوب شرق آسیا که از نژاد آنها می‌آید، تکنیک ناب بازیکنان ایرانی و قدرت حمل توپ بالا، سرعت تصمیم‌گیری و ضربه زنی، دیگر مزایای ما بود که از هیچ کدام در زمین مسابقه استفاده نکردیم.

کار ایران برابر هنگ‌کنگ گره خورد چون از همین مزیت‌ها سود نبرد. ما روی ضربات ایستگاهی از برتری هوایی خود استفاده نکردیم و تک گلی که سه امتیاز را به حساب ما واریز کرد، تنها استفاده ما از این مزایا بود. تکنیک و تجربه بازیکنان ایرانی، سرعت مناسب در حمله و از همه مهمتر ضربه زنی دقیق به توپ، باعث تک گل پیروزی بخش ما شد.

اما در سایر دقایق مسابقه مزایای تیم ما تنها روی کاغذ ماند. مزایایی که در مصاف با بزرگان قاره و مدعیان مراحل بعد بزرگترین اسلحه ما برای پیروزی است، به شرطی که با تمرین و تلاش زیاد بتوانیم درون زمین برابر ژاپن و کره و سایر بزرگان از آنها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: «بخیل»، «حسود» یا «ترسو»؛ نام‌های جدید منتقدان تیم ملی/ ضدحمله قلعه‌نویی به کارشناسان؛ بازیکنان قبلا جوان‌تر بودند…!

منبع: خبـر ورزشی