دولت نمی‌خواست من کار کنم
دولت نمی‌خواست من کار کنم

اتاق‌آنلاین نوشت: حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران در نشست فراکسیون تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران: فردا انتخابات اتاق ایران برگزار می‌شود و پیشنهاد من حضور پرشور و پررنگ در انتخابات است که حتماً خیر بخش خصوصی در آن است. من ضمن قدردان بودن از حمایت هیات رئیسه، اصرار به مقاومت از حقوق بخش خصوصی دارم و درباره […]

- دولت نمی‌خواست من کار کنم

اتاق‌آنلاین نوشت: حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران در نشست فراکسیون تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران: فردا انتخابات اتاق ایران برگزار می‌شود و پیشنهاد من حضور پرشور و پررنگ در انتخابات است که حتماً خیر بخش خصوصی در آن است.

من ضمن قدردان بودن از حمایت هیات رئیسه، اصرار به مقاومت از حقوق بخش خصوصی دارم و درباره تصمیم هیات رئیسه و هیات نمایندگان نمی‌ایستم و به همکاری و تصمیم جمعی احترام می‌گذارم. 

سه‌شنبه هیات رئیسه با وزیر و شورای عالی نظارت جلسه داشتند و برداشت این بود که موضوع فراتر از اراده شورای عالی نظارت است؛ ازاین‌رو هیات رئیسه تصمیم گرفتند که در مورد برگزاری انتخابات نظر دیگری دهند.

در طول این هفت ماه به‌جز استدلال حقوقی و عمل به مر قانون چیز دیگری مدنظر ما نبوده است.

ریشه اصلی مشکلات امروز اختلاف‌نظر حقوقی با بخشی از بدنه دولت بود که برخی می‌خواستند به تقابل اتاق و نظام و تقابل بخش خصوصی با نظام و تقابل سلاح ورزی با نظام تبدیل کنند؛ اما این اختلاف‌نظر حقوقی بوده که هنوز هم وجود دارد. بیم و ترس ما از این بود که دایره دخالت دولت‌ها در امور بخش خصوصی بیشتر شود و اگر حد یقفی بر آن نباشد، دامنه دخالت‌ها تا کجا می‌رود.

 به‌صراحت در قانون گفته شده و هیچ شأنی به‌جز هیات نمایندگان برای دخالت در اتاق ایران ندیده شده و اگر دخالتی صورت گرفته، نگرانی این است که عرفی شدن دخالت‌های فراقانونی تعمیم پیدا کند به امورات دیگر.

ما در ادامه می‌بینیم که هیچ شأن و صلاحیتی برای تعیین صلاحیت کرسی‌ها در هیات نمایندگان اتاق به تشکل‌ها داده نشده و از پیش تعیین شده که بخش عمده‌ای از حق رأی تشکل‌ها را سلب کنند.

اگر امروز جلوی این کار را نگیرند فردا در جزئی‌ترین مسائل فعالیت جاری به مشکل برمی‌خوریم./اتاق آنلاین

منبع: اطلاعات انلاین