با توجه به این موضوع، سفرهای توریستی بسیاری به‌سوی این شهر تاریخی صورت می‌گیرد. سالانه بسیاری از افراد، از داخل و خارج کشور، روانه اصفهان می‌شوند تا از مکان‌های دیدنی بی‌شمار آن، بازدید کنند. اگر شما هم قصد سفر به نصف جهان را دارید، در این مقاله با بررسی جزئیات بلیط قطار اصفهان همراه ما باشید. چرا با قطار […]

با توجه به این موضوع، سفرهای توریستی بسیاری به‌سوی این شهر تاریخی صورت می‌گیرد. سالانه بسیاری از افراد، از داخل و خارج کشور، روانه اصفهان می‌شوند تا از مکان‌های دیدنی بی‌شمار آن، بازدید کنند. اگر شما هم قصد سفر به نصف جهان را دارید، در این مقاله با بررسی جزئیات بلیط قطار اصفهان همراه ما باشید.

چرا با قطار به اصفهان سفر کنیم؟

برای سفری لذت‌بخش و دل‌پذیر به اصفهان، پیش از هر چیز باید بدانیم که چرا قطار، وسیله نقلیه مناسبی برای سفر است. حقیقت این است که از اواسط دهه هفتاد و با رونق یافتن قطارهای مسافربری، همواره بلیط‌های این وسیله نقلیه به سرعت به فروش می‌رسند و این موضوع به معنای محبوبیت قطار برای سفرهای داخلی است. حال با مرور مزایای سفر ریلی، شما را نسبت به انتخاب خود مطمئن خواهیم کرد.

  • نخستین نکته درباره قطار، ایمنی و امنیت فوق‌العاده بالای آن است. شما می‌توانید با خیالی آسوده با قطار سفر کنید و به‌هیچ‌عنوان نگران بروز حوادث نباشید. به‌طورمعمول، برخلاف سفرهای هوایی و جاده‌ای، بروز سوانح در مسیرهای ریلی بسیار نادر است.

  • مورد بعدی درباره مزایای سفر با قطار، اقتصادی بودن آن است. در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، قطار در عین ارائه امکانات مطلوب، بسیار ارزان‌قیمت و اقتصادی است. چنانچه قطار را برای سفرهای خود انتخاب نمایید، می‌توانید هزینه‌های تمام‌شده سفر را تا حد چشم‌گیری کاهش دهید.

  • قطار، شرایط را برای لذت بردن از مسیر فراهم می‌کند و این یک نکته مهم درباره سفر با قطار است. شما این فرصت را خواهید داشت که مناظر طبیعی را از پنجره قطار تماشا کنید و شاهد طلوع و غروب خورشید باشید. همچنین، هم‌نشینی با هم‌سفران در فضای صمیمی کوپه‌ها نیز می‌تواند جالب باشد.

  • سفر با قطار، حتی اگر طولانی باشد، موجب خستگی شما نخواهد شد. در هر کوپه قطار، تختخواب‌هایی برای استراحت هر مسافر وجود دارند؛ بنابراین، می‌توانید تا زمان رسیدن به مقصد، استراحت کنید.

  • امکانات مطلوبی در طی سفر با قطار در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. به‌عنوان‌مثال، سیستم صوتی و تصویری یا پریز برق، ازجمله امکانات معمولی‌ترین قطارها هستند.

با توجه به این مزایا، به نظر می‌رسد که قطار می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفری ایده آل و ارزان به اصفهان باشد. در ادامه، به مسیرهای ریلی منتهی به اصفهان خواهیم پرداخت.

از کدام شهرها می‌توان با قطار به اصفهان رفت؟

خط راه‌آهن اصفهان را می‌توان یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی کشور دانست. در حقیقت، چند خط ریلی مختلف از این شهر عبور کرده و ارتباط گسترده‌ای را در سراسر ایران ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر خطوط موجود، چند خط دیگر نیز در حال بهره‌برداری هستند تا دسترسی به اصفهان را تسهیل کنند. در ادامه، به خطوط ریلی منتهی به اصفهان می‌پردازیم.

قطار

قطار مشهد اصفهان

قطار مشهد اصفهان، یکی از پرترددترین خطوط راه‌آهن اصفهان است که افراد زیادی را در این مسیر جابه‌جا می‌کند. این مسیر را می‌توان یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور دانست که ۲۰ ساعت، به طول می‌انجامد. با تهیه بلیط قطار اصفهان می‌توانید از مشهد به این شهر سفر کنید. البته برای مسیر برگشت هم می‌توانید با این قطار، به مشهد بازگردید. در طول این مسیر، ایستگاه‌های مختلفی وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • نیشابور

  • نقاب

  • شاهرود

  • دامغان

  • سمنان

  • ورامین

  • تهران

  • محمدیه

  • کاشان

  • ادرود

در این مسیر، قطارهای مختلفی از شرکت ریلی رجا فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین‌های آن‌ها، قطار نور است. این قطار چهار ستاره، امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا سفری آرام و ایده آل را تجربه کنند.

قطار یزد اصفهان

بلیط قطار اصفهان به یزد یا بلعکس، از دیگر قطارهای پرطرفدار اصفهان است که این دو استان همسایه را به یکدیگر متصل می‌کند. برای رسیدن به اصفهان از شهر یزد، باید در حدود ۴.۵ ساعت در راه باشید. بین این دو شهر نیز تنها دو ایستگاه با نام‌های سیستان و میبد وجود دارد. درصورتی‌که مقصد شما، یکی از این دو ایستگاه باشد نیز می‌توانید از قطار یزد اصفهان استفاده کنید.

قطار تهران اصفهان

تعداد مسافرین پایتخت‌نشین اصفهان، بسیار زیاد است. به همین دلیل، قطار تهران اصفهان را نیز می‌توان یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای منتهی به اصفهان دانست. فاصله این دو شهر از یکدیگر، ۴۱۰ کیلومتر است که طی کردن این مسافت با قطار، تقریباً ۸ الی ۹ ساعت طول می‌کشد. این مسیر در حقیقت قسمتی از راه‌آهن بندرعباس تهران است که به فراوانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین ایستگاه‌های بین تهران و اصفهان می‌توان به جمکران، بادرود، سیستان و زرین‌شهر اشاره کرد.

قطار بندرعباس اصفهان

شاید برایتان جالب باشد که مسیر بندرعباس اصفهان، پس از مسیر اصفهان مشهد، پرترددترین مسیر ریلی منتهی به اصفهان محسوب می‌شود. طی کردن مسافت این مسیر با قطار، تقریباً ۱۷ ساعت طول می‌کشد و در طول مسیر، از ایستگاه‌های مختلفی عبور خواهید کرد. سیرجان، خاتون‌آباد، احمدآباد، بافق، یزد، میبد و سیستان، ازجمله این ایستگاه‌ها هستند. قطاری که در این مسیر فعالیت می‌کند، قطار سه ستاره کوپه‌ای البرز از شرکت رجا است.

قطار بندرعباس اصفهان

قدم به قدم رزرو بلیط قطار از فلای تودی

برای خرید بلیط قطار اصفهان در هر یک از مسیرهای ذکرشده در بالا، بسیار مهم است که مرجع قابل‌اعتمادی را در نظر داشته باشید. تنها در این صورت می‌توانید بلیط ارزان‌قیمت و باکیفیتی را تهیه نمایید. ما وب‌سایت فلای تودی را به‌عنوان مرجعی حرفه‌ای معرفی می‌کنیم. سال‌هاست که فلای تودی در حوزه ارائه خدمات گردشگری فعالیت داشته و خدمات مختلفی ازجمله، فروش آنلاین بلیط قطار، رزرو آنلاین هتل و تهیه بیمه‌نامه مسافرتی را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، فروش آنلاین بلیط قطار نیز به وب‌سایت و اپلیکیشن فلای تودی اضافه‌شده است. برای خرید بلیط قطار، کافی است وارد صفحه اصلی وب‌سایت یا اپلیکیشن شده و از قسمت قطار در بالای صفحه، وارد قسمت رزرو شوید. سپس با واردکردن اطلاعاتی همچون، مبدأ و مقصد، تاریخ و نوع قطار، می‌توانید فهرستی از بلیط‌های موجود را مشاهده و بهترین مورد را انتخاب کنید. درنهایت با پرداخت هزینه، بلیط اینترنتی برایتان صادر خواهد شد.

منبع: خبـر ورزشی