حاج یوسف امیدزاده ,مغز متفکر طراحی حمله به نیرو‌های آمریکایی در سوریه که بود؟
حاج یوسف امیدزاده ,مغز متفکر طراحی حمله به نیرو‌های آمریکایی در سوریه که بود؟

گفته می‌شود سردار حاج یوسف امیدزاده طراح و مجری بیرون راندن، آمریکا از سوریه بود. هفت ماه پیش واشنگتن پست نام اورا به عنوان مغز متفکر طراحی حمله علیه نیرو‌های آمریکایی آورد.

سردار « حاج یوسف امیدزاده » که به حاج صادق معروف است به قدری در بین نیرو‌های مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های امریکایی تا کنون بار‌ها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند.

در آخرین مورد، واشنگتن پست خرداد ماه امسال گزارشی درباره فعالیت‌های مستشاری حاج صادق منتشر کرده بود.

ازسوی دیگر نام حاج صادق امیدزاده ۱۱ سال قبل نیز در گزارش‌های سازمان تروریستی منافقین ذکر شده بود.

گفته می‌شود حاج صادق در جریان گروگانگیری نیرو‌های جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شدند.

در همین راستا صابرین‌نیوز نیز با تایید خبر شهادت سردار امید زاده به نقش این شهید در حمله به مواضع نیرو‌های آمریکایی پرداخت.

بنابر این گزارش سردار امیدزاده ، مسئول اطلاعات سپاه قدس در سوریه و طراح و مجری بیرون راندن، آمریکا از سوریه بود. هفت ماه پیش واشنگتن پست نام صادق امیدزاده را به عنوان مغز متفکر طراحی حمله علیه نیرو‌های آمریکایی آورد.

بنابراین گزارش ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، به‌همراه استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی شامگاه شنبه در منزل شهید والامقام «سردار حاج یوسف ( صادق) امیدزاده» حضور یافتند.

سردار شهید حاج یوسف امیدزاده ، مسئول اطلاعات سپاه قدس در سوریه

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری شامگاه شنبه به‌ همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از فرماندهان نظامی در منزل شهید والامقام سردار «حاج یوسف (صادق) امیدزاده» با تبریک و تسلیت این حادثه تلخ خدمت خانواده شهید، افزود: عرض تسلیت دارم به خاطر این مصیبت بزرگ و عرض تبریک به خاطر تربیت چنین شخصیت متفکری که حقیقتا دشمن را زمین‌گیر کرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه درواقع این شهید والامقام دُردانه‌ای برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بود، اظهار کرد: خداوند این سرمایه بزرگ را به بهترین وجه قبول بفرماید و ان‌شاءالله با اولیای طاهرینش و حضرت اباعبدالله (علیه السلام) محشور بفرماید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شهادت مقام و منزلتی است که خداوند متعال برای بندگان خاص الخاص خودش قرار داده است، تصریح کرد: خداوند متعال به شهدای والا مقام در آن لحظات آخر و لحظه ای که توفیق شهادت نصیب آنها می‌شود، خطاب می کند: “ای نفس مطمئنه به سوی پروردگار خودت بازگرد در حالی که هم از خدا راضی هستی هم خدا از تو راضی”.

گفتنی است ، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه (شهیدان حجت الله امیدزاده، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی)  و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوری در پی حمله هوایی جنگنده های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی به دمشق خبر داد.

منبع : فرارو

منبع خبر: رکنـا