اگر التهاب روده دارید این میوه خوشمزه را فراموش کنید!
اگر التهاب روده دارید این میوه خوشمزه را فراموش کنید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، بیماری که سبب ایجاد التهاب و زخم در بخش پوشش داخلی یا دیواره داخلی روده بزرگ که با نام کولون نیز شناخته می‌شود، کولیت روده نام دارد. به عقیده متخصصان فیبر موجود در میوه و سبزی می‌تواند حرکات روده را تا حد زیادی تحریک کرده […]

خیار برای بیماران مبتلا به التهاب روده خوب است؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، بیماری که سبب ایجاد التهاب و زخم در بخش پوشش داخلی یا دیواره داخلی روده بزرگ که با نام کولون نیز شناخته می‌شود، کولیت روده نام دارد.

به عقیده متخصصان فیبر موجود در میوه و سبزی می‌تواند حرکات روده را تا حد زیادی تحریک کرده و درد را بیشتر کند.

در این میان خیار، کدو تنبل، کدو سبز و گوجه فرنگی بیشتر در مظان اتهام هستند. توصیه شده بهتر است هنگام ابتلا به کولیت، از میوه‌ها و سبزیجاتی استفاده کنید که گاز ایجاد نکنند.

در حالی که خیار یک سبزی معمولی تولید کننده گاز نیست، بهتر است آن را پوست کنده مصرف کنید تا از تحریک فیبر روده جلوگیری شود.

اگر خیار برای شما یک سبزی تولید کننده گاز است، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید. هر فرد مبتلا به کولیت به غذاهایی که وارد سیستم گوارشی می‌شود واکنش بسیار متفاوتی نشان می‌دهد.

بسته به شدت، دانه‌های موجود در خیار ممکن است مشکلاتی را در بیماران کولیت ایجاد کند.

این مخصوص بیمارانی است که علائم مزمن، التهاب و دیورتیکول های متعدد دارند. با این حال، اگر این مورد برای شما صادق نیست، خیار می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

اگر هر گونه شعله ور شدن و التهاب را تجربه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که دستورالعمل کلی، مصرف فیبر کمتر در رژیم غذایی است.

 

منبع: اطلاعات انلاین