به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، رادیو رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی در خصوص یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد: السنوار از ۱۵ سال قبل تاکنون برای جنگ در نوار غزه آماده بود. در ادامه این گزارش آمده است: با وجود آنکه ارتش اسراییل به مسافت زیادی در زیر زمین […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، رادیو رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی در خصوص یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد: السنوار از ۱۵ سال قبل تاکنون برای جنگ در نوار غزه آماده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود آنکه ارتش اسراییل به مسافت زیادی در زیر زمین نفوذ کرده اما ما در اینجا از وجود ده‌ها کیلومتر از تونل‌های حماس زیر زمین سخن می‌گوییم.

در این گزارش برای امید بخشیدن به صهیونیست‌ها و بهبود روحیه نظامیان شکست خورده در غزه ادعا شده که ارتش رژیم صهیونیستی هر آنچه را که باید انجام می‌داد، انجام داده است.

این در حالی است که ارزیابی‌های تحلیلگران صهیونیستی در خصوص جنگ غزه این است که این جنگ نتوانسته اهداف مورد نظر خود را تامین کند و تمامی این تحلیلگران نسبت به سرنوشت ادامه جنگ در غزه هشدار داده‌اند.

با ورود جنگ غزه به چهارمین ماه خود، دیدگاه تحلیلگران در خصوص لزوم رسیدن به معامله‌ای برای تبادل اسرا در سایه شکست ارتش رژیم صهیونیستی در آزادسازی حتی یک اسیر اسراییلی از طریق عملیات زمینی تقویت شده است.

«آیال علیمه» تحلیلگر مسایل نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه تلویزیونی کان اسراییل تاکید کرد که جنگ در نوار غزه در حال حاضر در حساس‌ترین مراحل خود به سر می‌برد، چرا که ادامه این جنگ ممکن است باعث بروز چالش‌ها و مشکلات اساسی برای تل‌آویو شود.

علیمه به اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص نگرانی از عدم توانایی ارتش اسراییل برای تحقق اهداف جنگ و حفظ دستاوردهای میدانی آن اشاره و ابراز داشت که ممکن است این دستاوردها به یک شکست استراتژیک تبدیل شود.

منبع: مـهر