رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از دستگیری یک قاچاقچی بزرگ موادمخدر با گردش مالی چندصدمیلیاردی در کشور خبرداد.   سردار ایرج کاکاوند در نشست خبری که ظهر امروز در مقر مرکزی ولیس مبارزه با موادمخدر فراجا برگزارشد، گفت: امروز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم بحث اعتیاد است و در همین راستا نیز پلیس […]

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از دستگیری یک قاچاقچی بزرگ موادمخدر با گردش مالی چندصدمیلیاردی در کشور خبرداد.

 

سردار ایرج کاکاوند در نشست خبری که ظهر امروز در مقر مرکزی ولیس مبارزه با موادمخدر فراجا برگزارشد، گفت: امروز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم بحث اعتیاد است و در همین راستا نیز پلیس برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در بحث مبارزه با قاچاقچیان و دستگیری و جمع‌آوری خرده‌فروشان انجام داده است.

 

وی  از شناسایی یکی از قاچاقچیان دانه درشت موادمخدر در کشور خبر داد و گفت: این فرد اقدام به تشکیل یک شبکه مسلح  وگسترده قاچاق موادمخدر کرده و از طریق کویر مواد مخدر را به عمق کشور انتقال داده بود.

 

وی هویت این فرد را «عبدالهادی براهویی» اعلام کرد و گفت: متهم با نام‌های مستعار حاج پرویز، حاج شاه سلیم و حاج عبدالله شناخته می‌شد.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد ۳۷ نفر از افراد مرتبط با این فرد در ۱۸ مرحله عملیات شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در جریان این ماموریت‌ها ۱۳تن مواد مخدر که پنج تن آن شیشه و هروئین بود، کشف و ضبط شد.

 

کاکاوند با بیان اینکه ۳۲ دستگاه خودرو و تعدادی سلاح سبک و سنگین نیز از این فرد و وابستگانش کشف شد، گفت: چند صد میلیارد تومان از اموال این فرد نیز توقیف شد.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ارتباطات این فرد با خارج از کشور کفت: این فرد  ارتباطاتی برای خرید مواد مخدر با خارج از کشور داشته و یکسری ارتباطات نیز در خارج از کشور برای فروش مواد داشته است.

 

وی با بیان اینکه این فرد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته است، گفت: این متهم از حدود یک سال پیش در  رصد اطلاعاتی ماموران قرار داشت و در همان استان محل سکونتش سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

 

کاکاوند ادامه داد: متهم چندباری برای فرار از دست ماموران اقدام به تیراندازی کرده بود. او همچنین چندین هویت و چهره داشت.

ایسنا

+