محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از عصر فردا (دوشنبه) تا اوایل هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وی افزود: به تناوب این سامانه سبب وزش باد و بارندگی در استان کرمانشاه می‌شود. سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: […]

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از عصر فردا (دوشنبه) تا اوایل هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: به تناوب این سامانه سبب وزش باد و بارندگی در استان کرمانشاه می‌شود.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه جدید بارشی اواسط هفته وارد جو کرمانشاه می‌‎شود. وی ادامه داد: بارش موج اول از این سامانه از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی نمود بیشتری داشته است.

زورآوند خاطرنشان کرد: بارش این موج در ارتفاعات و گردنه‌ها، به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشدید وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه، ممکن است جو نیمه غربی، بخصوص نواحی مرزی را کم و بیش غبارآلود نماید، گفت: در روز پنجشنبه موقتاً از شدت ناپایداری در نقاط مختلف استان کاسته می‌شود.

سرپرست هواشناسی کرمانشاه با اشاره به فعالیت موج دوم سامانه، ادامه داد: موج دوم از سامانه مذکور، از هسته سردتری برخوردار است؛ طی ساعاتی از اواخر روز پنجشنبه تا روز یکشنبه، سبب بارش برف و باران در استان کرمانشاه خواهد شد.

وی یادآور شد: دمای هوا که امروز و فردا مختصراً افزایش می‌یابد؛ از روز سه شنبه به آرامی روندی رو به کاهش خواهد یافت و کاهش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

منبع: مـهر