پ
  • شناسه : 108499
  • 02 بهمن 1402 - 7:34
  • 55 بازدید

ستارگان فوتبال از عربستان فراری شدند؟

ستارگان فوتبال از عربستان فراری شدند؟
ستارگان فوتبال از عربستان فراری شدند؟

دنیای اقتصاد نوشت: سعودی‌ها با هزینه بیش از ۹۵۷ میلیون یورویی، دومین لیگ پرهزینه در نقل و انتقالات بودند. با رسیدن به نیم فصل اما بازیکنان سرشناس زیادی از وضعیت خود در این کشور ناراضی‌اند که عوامل مهمی را می‌توان در این موضوع دخیل دانست. چند هفته قبل شایعاتی در خصوص نارضایتی چند ستاره شاغل […]

- ستارگان فوتبال از عربستان فراری شدند؟

دنیای اقتصاد نوشت: سعودی‌ها با هزینه بیش از ۹۵۷ میلیون یورویی، دومین لیگ پرهزینه در نقل و انتقالات بودند. با رسیدن به نیم فصل اما بازیکنان سرشناس زیادی از وضعیت خود در این کشور ناراضی‌اند که عوامل مهمی را می‌توان در این موضوع دخیل دانست.

چند هفته قبل شایعاتی در خصوص نارضایتی چند ستاره شاغل در لیگ عربستان از شرایط این کشور به گوش می‌رسید تا اینکه جردن هندرسون با جدایی از الاتفاق و پیوستن به آژاکس چراغ اول را روشن کرد. کاپیتان سابق لیورپول که با این تیم به تمامی جام‌های ممکن رسید، در تابستان تصمیم گرفت تا زیرنظر اسطوره قرمزها یعنی استیون جرارد در خاورمیانه فوتبال را دنبال کند تا به حقوقی نجومی هم دست پیدا کند. شرایط اما آن‌قدر برای هندرسون سخت پیش رفت که او تصمیم گرفت قید دستمزدش را بزند و بدون حتی یک ریال دریافتی، به فوتبال اروپا بازگردد. ستاره‌های دیگری نظیر کریم بنزما و روبرتو فیرمینو نیز به دنبال ترک سعودی‌ها هستند. برنده توپ طلای ۲۰۲۲ مدت‌هاست در تمرینات الاتحاد آفتابی نشده و حتی سرمربی نام او را از فهرست اردوی زمستانی خارج کرده و مشخص نیست چه آینده‌ای دارد. فیرمینو هم برای بازگشت به قاره سبز به آب و آتش می‌زند و هر روز به یک تیم لینک می‌شود. همه به کنار، مصاحبه روز گذشته آیمریک لاپورته، مدافع النصر که پس از کسب جام‌های مختلف با منچسترسیتی به خاورمیانه آمده پرده از دلیل نارضایتی بازیکنانی شبیه به او برمی‌دارد. لاپورته در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «بسیاری از ما نه برای فوتبال، بلکه برای پول به عربستان آمده‌ایم و برخی هم از تصمیمی که گرفته‌اند راضی هستند، اما من شخصا به دنبال چیزهایی فراتر از موضوعات اقتصادی بودم. مثلا از لحاظ کیفیت زندگی، من انتظار وضعیت بهتری را داشتم. هر روز سه ساعت از وقت ما در ترافیک ریاض تلف می‌شود و این موضوع واقعا آزار‌دهنده است.»

مساله اینجاست که کشوری مثل عربستان با وجود تلاش و صرف هزینه برای بالا بردن سطح رفاه عمومی، هنوز برای نزدیک شدن به استانداردهای بالا حتی از کشوری مثل امارات هم پایین‌تر است. شاید در آینده نزدیک این خلأ جبران شود، اما درحال حاضر ستارگانی در این کشور حضور دارند که این شدت از تفاوت فرهنگی را برنمی‌تابند. آنها انتظار آزادی‌های اجتماعی بیشتری دارند و از اینکه حتی به راحتی امکان دسترسی به مشروبات الکلی را ندارند، کلافه شده‌اند. تصور کنید کریم بنزما که مسلمان است و پیش از این‌بارها برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر کرده، از زندگی در این کشور خسته شده؛ پس چه حرجی به ستاره‌های مثلا برزیلی وارد است؟

منبع: اطلاعات انلاین

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

17 اردیبهشت 1403

کشف حیرت‌انگیز یک شهاب‌سنگ در لرستان

 پژوهشگر و محقق زمین شناسی گفت: یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهنربای قوی بوده را مورد آزمایش قرار دادیم. در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن(بافت مخصوص شهاب سنگ های آهنی) مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که […]

17 اردیبهشت 1403

از سالگرد کشتار معترضان به جنگ ویتنام در آمریکا تا آغاز کمک‌های این کشور به تایوان

تاریخ همواره سرنخ‌هایی را برای شناخت و درک بهتر آنچه امروز اتفاق می‌افتد، در اختیارمان قرار می‌دهد. پیچ و خم‌های مسیر تاریخ با اتفاق‌های ریز و درشت در گذر زمان تغییر یافته و هر رخداد به نوعی در رقم زدن وضعیت ژئوپلیتیک حال حاضر تاثیرگذار بوده است. آسیا و اقیانوسیه که سهم قابل توجهی از […]

17 اردیبهشت 1403

درب حرم امام رضا (ع) طلاکاری شد / رونمایی در دهه کرامت

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، هادی محمودنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت اظهار داشت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود. وی […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

حج امسال، حج برائت است/ آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند 17 اردیبهشت 1403
رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج:

حج امسال، حج برائت است/ آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج فرمودند: آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد.

روان کودکان زخمیِ ترکش‌های اخبار جنگ 16 اردیبهشت 1403
برای کودکان از صلح بگوییم،

روان کودکان زخمیِ ترکش‌های اخبار جنگ

یکبار با خودمان فکر کنیم کودکی که سرشار از خشم و نفرت باشد می‌تواند در آینده چه چیزی بسازد جز خشم؟ اما کودکی که سرشار از عشق و امید باشد چه می‌تواند بسازد جز عشق و امید؟

شهادت امام صادق علیه السلام (ع) 15 اردیبهشت 1403

شهادت امام صادق علیه السلام (ع)

امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید.

برای معلمان سرزمینم… 12 اردیبهشت 1403
برای تو می‌نویسم

برای معلمان سرزمینم…

برای تویی می‌نویسم که همه دولتمردان در کلاس درس تو نشسته‌اند و به مسند ریاست و قدرت رسیده‌اند. دست‌مریزاد که همه را به نان و نوا رسانیده‌ای گرچه خودت با شغل انبیا گذران می‌کنی.

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است 05 اردیبهشت 1403
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران:

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه رکن جهش تولید کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.