فدراسیون جهانی از جدیدترین نسل والیبال رونمایی می‌کند
فدراسیون جهانی از جدیدترین نسل والیبال رونمایی می‌کند

براساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان در ماه آگوست برگزار می‌شود و میزبانان آن پس از برگزاری مناقصه و بررسی شرکت والیبال ورلد انتخاب خواهند شد. طبق اعلام FIVB نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسران و دختران جهان به صورت جداگانه در هشت روز […]

براساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان در ماه آگوست برگزار می‌شود و میزبانان آن پس از برگزاری مناقصه و بررسی شرکت والیبال ورلد انتخاب خواهند شد.

طبق اعلام FIVB نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسران و دختران جهان به صورت جداگانه در هشت روز با حضور ۱۶ تیم پیگیری می‌شود.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها تیم‌های شرکت کننده به چهار گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و در سه روز به صورت دوره‌ای با هم به رقابت می‌پردازند. پس از پایان مرحله مقدماتی و تعیین جایگاه شرکت کنندگان در جدول رده‌بندی گروه، تیم‌ها یک روز استراحت خواهند داشت و در مرحله یک هشتم با هم به رقابت می‌پردازند. در مرحله یک چهارم تیم‌های برنده برای تعیین مقام‌های اول تا هشتم به صورت ضربدری با هم رقابت می‌کنند و تیم‌های بازنده برای تعیین مقام نهم تا شانزدهم پیکار خواهند کرد.

مرحله نیمه‌نهایی و نهایی نیز در روزهای هفتم و هشتم این رقابت‌ها برگزار می‌شود تا بدین ترتیب نخستین دوره پایین‌ترین رده سنی مسابقات فدراسیون جهانی والیبال که در راستای سیاست‌های کلان والیبال دنیا از سال ۲۰۲۴ به رویدادها اضافه شد، پس از ۸ روز رقابت میان ۱۶ تیم به پایان رسد و فدراسیون جهانی والیبال از جدیدترین و جوان‌ترین اعضای خانواده خود در سال ۲۰۲۴ رونمایی کند.

گفتنی است نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا تیرماه سال جاری با حضور ۱۲ تیم در تاشکند برگزار شد و با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. پسران ایران با این قهرمانی موفق به دریافت سهمیه حضور در مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال شدند. این رده سنی در راستای تسریع در ورود بازیکنان به دنیای والیبال حرفه‌ای راه‌اندازی شد و سال گذشته(۲۰۲۳) نخستین دوره رقابت‌های قاره‌ای خود را تجربه کرد تا در سال ۲۰۲۴ نخستین دوره این رده سنی در سطح جهانی برگزار شود.

پایان پیام/





منبع: فارس